عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 22 خرداد 1396
بازدید : 245
نویسنده : ابراهیم زارع

شبکه های مجازی شهرک ایثار

کانال شهدای شهرک :

https://t.me/Shohadaye_Shahrak

 

کانال اطلاع رسانی شهرک ایثار:

https://t.me/Shahrak_Isar



:: موضوعات مرتبط: فضای مجازی , ,
:: برچسب‌ها: عضویت در تلگرام , شهرک ایثار ,
تاریخ : یک شنبه 9 آبان 1395
بازدید : 245
نویسنده : ابراهیم زارع

پيمان حلف الفضول


از وقايع مهم زمان 20 سالگي پيامبر، شركت در پيماني به نام « حلف الفضول » است كه شرح اين پيمان به شرح زير است:
قبل از اسلام ميان اعراب پيمان هايي بسته شد كه به احلاف مشهور مي باشد و هدف اين پيمان ها عموما براي جلوگيري از بي نظمي و اغتشاش و مقاومت در مقابل دشمنان قريش و همچنين حفاظت از خانه كعبه بوده كه از جمله آن ها حلف المطيبين و حلف اللعقه بوده است و البته از جمله اين پيمان ها كه به عنوان پيمان مقدسي ذكر شده است« حلف الفضول» است و براي جلوگيري از ظلم و تعدي زورگويان به منظور دفاع از ستمديدگان بسته شد و موضوع اين پيمان از آنجا آغاز گرديد كه مردي ار قبيله زبيد به مكه آمد و مالي را به عاص بن وائل سهمي فروخت و هنگامي كه مرد زبيدي در خواست پولش را كرد عاص بن وائل از دادن آن امتناع و مرد زبيدي را از خود راند.مرد زبيدي به نزد بعضي از سران قريش رفت و از آن ها حقش را استمداد كرد ولي آن ها مرد زبيدي را از خود ترد و حاضر به گرفتن حق او نشدند.مرد زبيدي برفراز كوه ابو قبيس كه مشرف به خانه كعبه بود رفته و پس از به زبان آوردن اين دوبيت اعتراض خود را نسبت به پايمال شدن حقش ادا كرد .

یا آل فهر لمظلوم بضاعته×ببطن مکة نائی الدار و القفرو محرم اشعث لم یقض عمرته
یا للرجال و بین الحجر و الحجران الحرام لمن تمت کرامته×و لا حرام لثوب الفاجر الغدر
یعنی-ای خاندان‏«فهر»برسید بداد ستمدیده‏ای که دروسط شهر مکه کالایش را به ستم برده‏اند و دستش از خانه وکسان دور است،و ای مردان برسید به داد محرمی ژولیده که‏هنوز عمره‏اش را بجای نیاورده و میان حجر(اسماعیل)و حجرالاسود گرفتار است.براستی که حرمت و احترام برای آنکسی‏است که در بزرگواری تمام باشد،و دو جامه فریبکار احترامی‏ندارد.

دادخواهی او عده ای از جوانان قريش را تحت تأثير قرار داد . ناچار در خانه عبد الله پسر جدعان جمع شدند تا فکری به حال آن مرد کنند . در همان خانه که حضرت محمد ( ص ) هم بود پيمان بستند که نگذارند به هيچکس ستمی شود ، قيمت کالای آن مرد را گرفتند و به او برگرداندند. اين پيمان در آنروز توانست جلوی ظلم وستم مردم زورگو را در مکه بگیرد،و همچنين پيامبر در مورد اين پيمان اينچنين فرمودند:
«لقد شهدت فی دار عبد الله بن جدعان حلفا ما احب ان لی‏به حمر النعم و لو ادعی به فی الاسلام لاجبت‏» براستی که در خانه عبد الله بن جدعان شاهد پیمانی بودم که خوش ندارم آنرا با هیچ چیز دیگر مبادله کنم،و اگر در اسلام نیزمرا بدان دعوت کنند اجابت‏خواهم کرد و می‏پذیرم. پیمان حلف الفضول آن چنان پای بر جا و در میان مردم پسندیده بود که نسل آینده نیز خود را موظف به عمل به آن می‌دیدند و گواه این مطلب فرمایش امام حسین (ع) است که برای درهم شکستن اساس ستم و آشنا ساختن دیگران به احقاق حق خود خطاب به فرماندار مدینه، و لیدبن عقبة فرمود: به خدا سوگند، هرگاه بر من اجحاف کنی، دست به قبضۀ شمشیر می‌برم، و در مسجد رسول خدا (ص) می‌ایستم و مردم را به آن پیمانی که پدران و ‌‌نیاکان بنیان‌گذار آن بودند دعوت می‌نمایم. چون دعوت امام حسین (ع) به گوش افراد غیوری مانند «المسور بن مخدمة» و «عبدالرحمان بن عثمان» رسید لبیک گویان به سوی امام (ع) شتافتند در نتیجه فرماندار مدینه از جریان وحشت زده شد و دست از اجحاف برداشت.



:: موضوعات مرتبط: مسجد صاحب الزمان شهرک ایثار , ,
:: برچسب‌ها: پیمان , حلف الفضول , پیامبر اکرم(ص) , حضرت محمد (ص) ,
تاریخ : دو شنبه 6 ارديبهشت 1395
بازدید : 3652
نویسنده : ابراهیم زارع



:: موضوعات مرتبط: فضای مجازی , ,
:: برچسب‌ها: تداخل دو دریای شور و دریای شیرین ,
تاریخ : پنج شنبه 26 فروردين 1395
بازدید : 278
نویسنده : ابراهیم زارع



:: موضوعات مرتبط: مسجد صاحب الزمان شهرک ایثار , ,
:: برچسب‌ها: کلاس قرائت قرآن ,
تاریخ : پنج شنبه 26 فروردين 1395
بازدید : 299
نویسنده : ابراهیم زارع



:: موضوعات مرتبط: مسجد صاحب الزمان شهرک ایثار , ,
:: برچسب‌ها: کلاس حفظ قرآن ,
تاریخ : پنج شنبه 26 فروردين 1395
بازدید : 288
نویسنده : ابراهیم زارع
تاریخ : سه شنبه 13 بهمن 1394
بازدید : 314
نویسنده : ابراهیم زارع


:: موضوعات مرتبط: درباره روستا , ,
تاریخ : پنج شنبه 14 اسفند 1393
بازدید : 381
نویسنده : ابراهیم زارع
تاریخ : دو شنبه 4 اسفند 1393
بازدید : 568
نویسنده : ابراهیم زارع
الله بده باران، مراسمی سنتی است که توسط مردم روستای شهرک ایثار شهرستان خرامه در سال های خشکسالی برگزار می شود.

هر ساله بر اساس رسمی کهن و باستانی، مردم روستای شهرک ایثار شهرستان خرامه با حضور در کوچه ها، شعار «الله بده باران» را سر می دهند؛ مردم نیز در پاسخ به این افراد، مقداری آب روی آنها پاشیده و بشقابی از آجیل و برنج به آنها هدیه می دهند.

مردم پس از پایان این مراسم که « الله بده بارون» نام دارد، به پخت برنج های جمع آوری شده می پردازند و طبق سنتی قدیمی، یک «ریگ»(سنگ کوچک) درون این برنج می اندازند که پس از پخت غذا، کسی که این ریگ را درون برنج خود پیدا کند باید برای نزول باران دعا کند که از اهالی روستا برای مدت مشخصی با ضمانت یکی از ریش سفیدان فرصت می گیرد. پس از اتمام فرصت در صورتی که نزول باران اتفاق نیفتد مراسم مفصلی برای آن شخص برگزار می شود.

بسیاری از کهنسالان شهرستان خرامه، این مراسم را به خوبی بیاد دارند که چگونه با شور و شوق فراوان برگزار می شد اما با گذشت زمان، از استقبال مردمی کاسته شده و این آیین سنتی رو به فراموشی است.

نظیر این مراسم در مشهدالرضا نیز برگزار می شود و با نام «الله بده تو باران» شهرت دارد؛ در این مراسم که شباهت های زیادی با مراسم مردم روستای شهرک ایثار دارد، مردم در حین راهپیمایی، عروسک هایی را نیز در دست دارند.

در فیلم زیر، بخشی از مراسم روستای شهرک ایثار را به همراه توضیحات حیدر شیبانی عضو شورای اسلامی این روستا در مورد مراسم الله بده باران مشاهده کنید:

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/dey%2093/27%20baran/27%20dey%20baroun%201.jpghttp://sedaykherameh.ir/files/images/93/dey%2093/27%20baran/27%20dey%20baroun%202.jpghttp://sedaykherameh.ir/files/images/93/dey%2093/27%20baran/27%20dey%20baroun%203.jpg

 

دانلود فیلم مراسم الله بده بارون از آپارات



:: موضوعات مرتبط: درباره روستا , ,
تاریخ : شنبه 1 آذر 1393
بازدید : 381
نویسنده : ابراهیم زارع

دانلود برنامه اندروید آموزش زبان عربی Learn Arabic Pro v2.3

Learn Arabic Pro برنامه آموزش زبان عربی برای اندروید میباشد. با این برنامه به راحتی با موبایل خود به آموزش زبان عربی میتوانید بپردازید. از این برنامه در سفر های خود به کشور های عربی میتوانید از آن استفاده کنید. در این نرم افزار لغات پرکاربرد و مفید وجود دارد و به راحتی میتوانید به آن ها دسترسی داشته باشید.

 

androidبرای اجرا به اندروید 2.2 و بالاتر نیاز دارید.

download دانلود با لینک مستقیم _ حجم فایل 16 مگابایت

 

==========================================================

 

دیکشنری عربی به فارسی اندروید برای موبایل و تبلت

فرهنگ لغت عربی به فارسی، تالیف انجمن فارسی و عربی دانشگاه لاهور

 این کتاب توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری قائمیه اصفهان به نرم افزار اندروید تبدیل شده و در تبلتها و گوشی های دارای سیستم اندروید قابل اجرا میدیکشنری عربی به فارسی موبایل برای اندروید باشد.

 این نرم افزار از نظر سرعت اجرا و جستجو از نمونه های مشابه مخصوصا برنامه های جاوا، بهتر است.

 برای دانلود این نرم افزار از یکی از لینکهای زیر استفاده کنید:

 دانلود از آرشیو

دانلود از پیکوفایل

دانلود از پرشین گیگ

 

منبع: عربی برای همه

==========================================================

 

دانلود برنامه آموزش زبان عربی Learn Arabic Pro v2.3

 

Learn Arabic Pro یک برنامه آموزش زبان عربی برای اندروید می باشد. این برنامه برای کسانی که قصد سفر به دبی، مصر، الجزایر، عربستان سعودی، مراکش و امارات متحده عربی بسیار مناسب و کاربردی می باشد. همچنین می توانید با نصب برنامه سایر زبان ها را از داخل برنامه دریافت نمایید.

 

ویژگی های برنامه:

 

- لیستی از لغات ضروری و پر کاربرد

 - وجود تلفظ با کیفیت بالا

 - بدون نیاز به اینترنت

 - بدون تبلیغات و آگهی های مزاحم

 - قابلیت جستجو با کلمات کلیدی

 پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه این برنامه را از دست ندهید.

 

دانلود با حجم 15.9 مگابایت

 



:: موضوعات مرتبط: فضای مجازی , ,
:: برچسب‌ها: آموزش زبان عربی , اندروید , شهرک ایثار , دانلود ,
تاریخ : پنج شنبه 24 مهر 1393
بازدید : 322
نویسنده : ابراهیم زارع
تاریخ : چهار شنبه 2 مهر 1393
بازدید : 251
نویسنده : ابراهیم زارع

شهادت امام محمد تقي علیه السلام,امام محمد تقی سلام الله علیه

 به مناسبت شهادت امام محمد تقي علیه السلام
شناسنامه امام محمد تقی علیه السلام
مقام:امام نهم
نام: محمّد
لقب: جواد، التقی
کنیه: ابو جعفر
نام پدر: علی
نام مادر: خیزران
روز ولادت(ه ق): 10 رجب سال 195 ه ق
مکان ولادت:مدینه-عربستان سعودی
سلاطین زمان تولّد: محمّد امین
مدت امامت(ه ق): 17 سال
مدت عمر(ه ق): 25 سال
روز شهادت(ه ق):  30 ذیقعده سال 220 ه ق
فرمانروایان زمان:معتصم
قاتل: معتصم
محل دفن: کاظمین-عراق
فرزند پسر: 4
فرزند دختر:7
نگاهی به زندگانی امام جواد علیه السلام
آگاهیهای تاریخی درباره زندگی امام جواد علیه السلام چندان گسترده نیست؛ زیرا افزون بر آن که محدودیتهای سیاسی همواره مانع از انتشار اخبار مربوط به امامان معصوم علیه السلام می گردید، تقیه و شیوه های پنهانی مبارزه که برای " حفظ امام و شیعیان از فشار حاکمیت" بود، عامل مؤثری در عدم نقل اخبار در منابع تاریخی است. افزون بر آن، زندگی امام جواد علیه السلام چندان طولانی نبوده است که اخبار فراوانی هم از آن در دسترس ما قرار گیرد.
و نیز گفتنی است، زمانی که امام رضا علیه السلام به خراسان برده شد، هیچ یک از اعضای خانواده خود را به همراه نبرد و در آنجا تنها زندگی می کرد. و از اخبار مربوط به شهادت امام رضا علیه السلام چنین بر می آید که امام جواد علیه السلام آن هنگام در مدینه اقامت داشت و تنها برای غسل پدر و اقامه نماز به آن حضرت در طوس حضور یافت.
هنگامی که مأمون بعد از شهادت امام رضا علیه السلام در سال 204 به بغداد بازگشت، از ناحیه حضرتش اطمینان خاطر پیدا کرده بود، ولی این را می دانست که شیعیان پس از امام رضا علیه السلام فرزند او را به امامت خواهند پذیرفت و در این صورت خطر همچنان بر جای خود خواهد ماند.

او سیاست کنترل امام کاظم علیه السلام توسط پدرش را- که او را به بغداد آورده و زندانی کرده بود- به یادداشت و با الهام از این سیاست، همین رفتار را با امام رضا علیه السلام در پیش گرفت، ولی با ظاهری آراسته و فریبکارانه، به گونه ای که می کوشید نه تنها در ظاهر امر مسأله زندان و مانند آن در کار نباشد، بلکه با برخورد دوستانه، چنین تبلیغ شود که او علاقه و محبت ویژه نیز به ایشان دارد.

اینک نوبت امام جواد علیه السلام فرا رسیده بود تا به نحوی کنترل شود. مأمون برای انجام این هدف، دختر خود را به عقد وی درآورد و او را داماد خود کرد. از همین رهگذر بود که مأمون به راحتی می توانست از طرفی امام را در کنترل خود داشته باشد و از طرف دیگر آمد و شد شیعیان و تماس های آنان را با آن حضرت زیر نظر بگیرد.
بر اساس برخی نقلها، مأمون پس از ورود به بغداد- در سال204- بلافاصله امام جواد علیه السلام را از مدینه به بغداد فراخواند.(1) افزون بر این، مأمون متهم بود که امام رضا علیه السلام را به شهادت رسانده است. اکنون می بایست با فرزند وی به گونه ای رفتار کند که از آن اتهام نیز مبرّی شود.
از روایتی که شیخ مفید از ریان بن شبیب نقل کرده، چنین بر می آید: موقعی که مأمون تصمیم به ازدواج ام فضل با امام جواد علیه السلام گرفت، عباسیان برآشفتند؛ زیرا ترس آن داشتند که پس از مأمون، خلافت به خاندان علوی برگردد، چنانکه درباره امام رضا علیه السلام هم به سختی دچار همین نگرانی شده بودند.(2) ولی به طوری که از دو روایت فوق برمی آید، آنان مخالفت خود را به گونه دیگری وانمود کرده و گفتند: دختر خود را به ازدواج کودکی درمی آورد که :" لَم یتَفَقَّهُ فی دینِ الله ولا یعرف حلاله من حرامه ولا فرضاً من سنّته"؛کودکی که تفقه در دین خدا ندارد، حلال را از حرام تشخیص نمی دهد و واجب را از مستحب باز نمی شناسد.
مأمون در مقابل این برخورد، مجلسی برپا کرد و امام جواد علیه السلام را به مناظره علمی با یحیی بن اکثم، بزرگترین دانشمند و فقیه سنی آن عصر، فراخواند تا بدین وسیله مخالفان و اعتراض کنندگان عباسی را به اشتباه خود آگاه کند.(3) این در حالی بود که بنا به این دو روایت، هنگام عقد ازدواج ام فضل با امام جواد علیه السلام هنوز به آن حضرت " صبی" اطلاق می شده است.
مكتب علمى امام جواد علیه السلام
مي‏دانیم كه یكى از ابعاد بزرگ زندگى ائمه ما، بعد فرهنگى آنها است. این پیشوایان بزرگ هركدام درعصر خود فعالیت فرهنگى داشته در مكتب خویش شاگردانى تربیت مى‏كردند و علوم و دانشهاى خود را توسط آنان در جامعه منتشر مى‏كردند، اما شرائط اجتماعى و سیاسى زمان آنان یكسان نبوده است، مثلا در زمان امام باقرعلیه السلام و امام صادق علیه السلام شرائط اجتماعى مساعد بود و به همین جهت دیدیم كه تعداد شاگردان و راویان حضرت صادق علیه السلام بالغ برچهار هزار نفر مى‏ شد، ولى از دوره امام جواد تا امام عسكرى علیه السلام به دلیل فشارهاى سیاسى و كنترل شدید فعالیت آنان از طرف دربار خلافت، شعاع فعالیت آنان بسیار محدود بود و ازاین‏ نظر تعداد راویان و پرورش یافتگان مكتب آنان نسبت ‏به زمان حضرت صادق علیه السلام كاهش بسیار چشمگیرى را نشان مي‏دهد.
بنابراین اگر مى‏خوانیم كه تعداد راویان و اصحاب حضرت جوادعلیه السلام قریب صد و ده نفر بوده‏اند (4) و جمعا 250 حدیث از آن حضرت نقل شده (5) ، نباید تعجب كنیم، زیرا از یك سو، آن حضرت شدیدا تحت مراقبت و كنترل سیاسى بود و از طرف دیگر، زود به شهادت رسید و به اتفاق نظر دانشمندان بیش از بیست و پنج‏ سال عمر نكرد!
درعین حال، باید توجه داشت كه در میان همین تعداد محدود اصحاب و راویان آن حضرت، چهره‏هاى درخشان و شخصیتهاى برجسته‏اى مانند: على بن مهزیار، احمد بن محمد بن ابى نصر بزنطى، زكریا بن آدم، محمد بن اسماعیل بن بزیع، حسین بن سعید اهوازى، احمد بن محمد بن خالد برقى بودند كه هر كدام در صحنه علمى و فقهى وزنه خاصى به شمار مى‏رفتند، و برخى داراى تالیفات متعدد بودند.
از طرف دیگر، روایان احادیث امام جوادعلیه السلام تنها در محدثان شیعه خلاصه نمى‏شوند، بلكه محدثان و دانشمندان اهل تسنن نیز معارف و حقایقى از اسلام را از آن حضرت نقل كرده‏اند. به عنوان نمونه «خطیب بغدادى‏» احادیثى با سند خود ازآن حضرت نقل كرده است. (6) هم چنین حافظ «عبد العزیز بن اخضر جنابذى‏» در كتاب «معالم العترة الطاهرة‏» (7) و مؤلفانى نیز مانند: ابو بكر احمد بن ثابت، ابواسحاق ثعلبى، و محمد بن مندة بن مهربذ در كتب تاریخ و تفسیر خویش روایاتى از آن حضرت نقل كرده‏اند. (8)
نحوه شهادت حضرت
درباره آمد و شد امام در مدینه و احترام مردم نسبت به آن حضرت، اطلاعات مختصری در پاره ای از روایات آمده است.(9)
فراخوانی آن حضرت به بغداد، در سال 220، توسط معتصم عباسی، آن هم درست در همان اولین سال حکومت خود، نمی توانست بی ارتباط با جنبه های سیاسی قضیه باشد. به ویژه که درست همان سال که حضرت جواد علیه السلام به بغداد آمد، رحلت کرد؛ این در حالی بود که تنها 25 سال از عمر شریفش می گذشت. عناد عباسیان با آل علی علیه السلام به ویژه با امام شیعیان که در آن زمان جمعیت متنابهی تابعیت مستقل آنها را پذیرفته بودند، شاهدی است بر توطئه حکومت در شهادت امام جواد علیه السلام. همچنین خواستن آن حضرت به بغداد و درگذشت وی در همان سال در بغداد، همگی شواهد غیرقابل انکاری بر شهادت آن بزرگوار به دست عوامل عباسی می باشد.
مرحوم شیخ مفید، با اشاره به روایتی درباره مسمومیت و شهادت امام جواد علیه السلام، رحلت آن حضرت را مشکوک دانسته است.(10) بنا به روایت مستوفی، عقیده شیعه بر این است که معتصم آن حضرت را مسموم نموده است.(11)
پاره ای از منابع اهل تسنن، اشاره بر این دارند که امام جواد علیه السلام به میل خود و برای دیداری از معتصم عازم بغداد شده است.(12) در حالی که منابع دیگر، حاکی از آنند که معتصم به ابن زیات مأموریت داد تا کسی را برای آوردن امام به بغداد بفرستد.(13) ابن صبّاغ نیز با عبارت" اِشخاص المعتصم له من المدینة"(14) این مطلب را تأیید کرده است.
مسعودی روایتی نقل کرده که بنابر آن، شهادت آن حضرت به دست ام فضل، در زمانی رخ داده که امام از مدینه به بغداد نزد معتصم آمده بود.(15) ام فضل پس از شهادت امام، به پاس این عمل خود به حرم خلیفه پیوست.(16) این نکته را نباید از نظر دور داشت که ام فضل در زندگی مشترک خود با امام جواد علیه السلام از دو جهت ناکام مانده بود:
نخست آن که از آن حضرت دارای فرزندی نشد.
دوم آن که امام نیز چندان توجهی به وی نداشت .
 ام فضل یک بار (گویا از مدینه) نامه ای نگاشت و از امام نزد مأمون شکایت کرد و از این که امام چند کنیز دارد گله نمود، ولی مأمون در جواب او نوشت:
ما تو را به عقد ابوجعفر درنیاوردیم که حلالی را بر او حرام کنیم، دیگر از این شکایتها نکن.(17) به هر حال، ام فضل پس از مرگ پدر، امام را در بغداد مسموم کرد و راه یافتن او به حرم خلیفه و برخورداری از مواهب موجود در آن، نشانی از آن است که این عمل به دستور معتصم انجام شده است.(18) و بالاخره امام جواد علیه السلام به شهادت رسید و حرم مطهر ایشان در کاظمین عراق قرار دارد که ملجا و پناهگاه عاشقان ایشان است .
 پی نوشت ها
1- الحیاة السیاسیة للامام الجوادعلیه السلام، ص 65.
2- الارشاد، ص 319.
3- همان، صص319-320.
4- شیخ طوسى، رجال، الطبعة الاولى، نجف، منشورات المكتبة الحیدریة، 1381 ه. ق، ص 397-409. مؤلف «مسند الامام الجواد» تعداد یاران و شاگردان امام جواد را 121 نفر مى‏داند (عطاردی، شیخ عزیز الله، مسند الامام الجواد، مشهد، المؤتمر العالمی للامام الرضاعلیه السلام، 1410 ه. ق) و قزوینى آنها را جمعا 257 نفر مى‏داند (قزوینی، سید محمد كاظم، الامام الجواد من المهد الى اللحد، الطبعة الاولى، بیروت، مؤسسة البلاغ، 1408 ه. ق)
 5- آقاى عطاردى در مسند الامام الجواد با احصائى كه كرده مجموع احادیث منقول از پیشواى نهم را در زمینه ‏هاى مختلف فقهى، عقیدتى، اخلاقى، و... ، تعداد مذكور در فوق ضبط كرده است.
6- تاریخ بغداد، بیروت، دارالكتاب العربی،ج3، صص54 و55.
7- امین، سید محسن، اعیان الشیعة، بیروت، دارالتعارف للمطبوعات،1403 ه. ق،ج2، ص 35.
8- ابن شهرآشوب،قم،المطبعة العلمیة،ج 4، ص384.
9- الکافی، ج1، صص492-493.
10- الارشاد، ص 326.
11- تاریخ گزیده ، صص 205-206.
12- الائمه الاثنی عشر، ابن طولون، ص 103؛ شذرات الذهب، ج2، ص 48.
 13- بحارالانوار، ج50، ص8.
 14- الفصول المهمه، ص 275.
 15- مروج الذهب، ج3، ص 464.
16- الائمة الاثنی عشر، ابن طولون ص 104، الفصول المهمه، ص 276. ام فضل، خواهرزاده معتصم بود.
17- الارشاد، ص 323.
18- الکافی، ج 1، ص 323.

منبع:aviny.com



:: موضوعات مرتبط: مسجد صاحب الزمان شهرک ایثار , ,
:: برچسب‌ها: شهادت امام جواد علیه السلام , ,
تاریخ : چهار شنبه 18 تير 1393
بازدید : 353
نویسنده : ابراهیم زارع

دیدگاه اهل بیت «ع» راجع به سبّ و لعن چیست؟ 

  

 

 پرهیز از دشنام گویی، اصلی قرآنی 
تجربه نشان داده که هیچگاه دشنام گفتن به مقدسات دیگران موجب هدایت گمراهان نمی شود بلکه برعکس آنان را به لجاجت و مقابله به مثل وادار می کند. از این رو اهل بیت(ع) به شیعیان یادآور می شدند که خداوند از دشنام گفتن - حتی نسبت به بتهای مشرکان- نهی فرموده است. خداوند می فرماید: « به معبود کسانى که غیر خدا را مى‏خوانند دشنام ندهید، مبادا آنها(نیز) از روى(ظلم و) جهل، خدا را دشنام دهند »[أنعام/108] بنابراین پرهیز از دشنام یک اصل قرآنی و اسلامی است. 
اهل بیت(ع) نیز بر این اصل تأکید کرده اند از این رو استثنا قایل شدن برای آن در شرایط خاص نیازمند دلیل خاص است. در جنگ صفین برخی از اصحاب امیرالمؤمنین(ع) طرف مقابل را دشنام می دادند که آن حضرت فرمود: «بر شما روا نمی دانم که نفرینگر و دشنامگو باشید، و فحش دهید و اظهار نفرت کنید. ولى اگر کارهاى زشت آنان را بیان مى‏کردید و مى‏گفتید که رفتار و کردارشان چنین و چنان بوده، سخنى درست ‏تر گفته و عذرى رساتر آورده بودید»(1) 
در اینجا امیرالمؤمنین(ع) در عینِ نهی از دشنامگویی ، یاران خود را به افشاگری درباره عملکردِ دشمن فرا می خواند. بنابراین پرهیز از دشنامگویی به معنای سکوت در مقابل انحرافات نیست بلکه به معنای روشنگریِ مؤدبانه و استدلالی است که احتمال هدایت مخاطبان را بیشتر می کند و در پیشگاه خداوند و در مقابل افکار عمومی نیز بهتر قابل دفاع است. 
 
اگر شیعه ما هستید، مانند ما رفتار کنید 
در روایتی دیگر خطاب به شیعیان آمده :« از خدا پروا کنید و با هرکس همدم می شوید به نیکویی همنشینی کنید و با همسایگان خوشرفتار باشید و امانت را به صاحبانش برگردانید و مردم را خوک نخوانید. اگر شیعه ما هستید همانگونه که ما سخن می گوییم سخن بگویید و مانند ما رفتار کنید تا براستی شیعه ما باشید» (2) 
از این روایت دانسته می شود که در آن روزگار برخی از تندروها، پیروان مذاهب دیگر را با القابی زشت نامگذاری می کردند که اهل بیت(ع) از این رفتار زشت نهی فرمودند. در زمان ما نیز برخی از افراطیها از هر دو مذهب القاب زشتی به مخالفان خود می دهند که بی تردید ناروا و بر خلاف شیوه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) می باشد. 
در کتاب علل الشرایع(تألیف شیخ صدوق) که از منابع مهم شیعه است آمده که ابوحنیفه(پیشوای اهل سنت) نزد امام صادق(ع) شرفیاب شد و عرض کرد:«گروهی از شیعیان از سه خلیفه نخست به شدت بدگویی و اعلام بیزاری می کنند و مدعی هستند که شما چنین توصیه ای به آنان کرده اید» امام صادق(ع) فرمودند: «وای بر تو! من چنین چیزی نگفته ام» ابوحنیفه گفت : «اما آنها بسیار برای این کار اهمیت قایلند!» امام(ع) فرمودند:«از من چه انتظار داری؟» ابوحنیفه گفت:«اگر نامه ای برایشان بنویسید و من به آنان برسانم از این کار دست بر می دارند.» امام(ع) فرمودند:«[در اینصورت] سخنم را اطاعت نخواهند کرد.»(3) 
گویا امام صادق(ع) نگران بودند که اگر چنین نامه ای توسط یک عالم سنی به گروهی از تندروهای شیعه در کوفه ابلاغ شود تأثیری نداشته باشد. اما از آنجا که امام(ع) براستی از تصریح مردم کوفه به لعن بزرگان اهل سنت ناخشنود بودند شخصاً نامه ای نوشتند و توصیه های فراوانی به شیعیان کردند از جمله اینکه باید با اهل سنت خوشرفتاری کرده، از تظاهر به دشنامگویی خودداری کنند. زیرا چنین رفتار ناشایستی جز اینکه طرف مقابل را به مقابله به مثل وادار کند سودی نخواهد داشت. از آن پس شیعیان آن نامه را در جایگاه نماز خود قرار می دادند و بعد از نماز می خواندند و تلاش می کردند به آن پایبند باشند.(4)
 
 
اهانت به معاویه ممنوع 
یکی از نایبان خاص امام زمان(عج) شخصی را به کار دربانی گمارده بود اما پس از مدتی معلوم شد این دربان به معاویه لعنت و دشنام می دهد. نایب خاص(ره) پس از اطلاع از این موضوع او را از کار برکنار فرمود. از آن پس آن شخص تا مدتها التماس می کرد که سر کار خود برگردد اما نایب خاص (ره) دیگر او را به خدمت قبول نفرمود.(5) 
گویی ایشان معتقد بودند که شیعیان باید حتی نسبت به حساسیت عده ای از اهل سنت که برای معاویه جایگاه قایل هستند، توجه داشته باشند و نباید تظاهر به بی احترامی به عقاید اهل سنت کنند. 
از برخی از روایات بر می آید اصل تبری که از نظر ما شیعیان یکی از فروع دین است باید بصورت «لعن ستمکاران بطور کلی» باشد و نباید با ذکر نام و بصورت صریح باشد. کلینی از امام باقر(ع) نقل کرده که فرزندِ یکی از سرانِ شرک، اسلام آورده و در رکاب پیامبر(ص) بود. یکبار ابوبکر در حضور او پدر مشرکش را لعنت کرد که او خشمگین شد و به ابوبکر پاسخی تند داد. در آن هنگام پیامبر(ص)- به عنوان یک سیره همیشگی - فرمودند: «وقتی مشرکان را لعن و بدگویی می کنید بطور کلی سخن بگویید نه بطور خاص (با ذکر نام) که فرزندانشان (که اکنون در شمار مسلمانان هستند) خشمگین شوند» (6) 
 
باید از لعنی که باعث کدورت میشود پرهیز کرد 
طبق این روایت پیامبر اکرم(ص) از لعن صریح مشرکان با ذکر نام، نهی فرمود تا موجب دودستگی بین مسلمانان نشود. معنای این سخن اینست که به جای لعن با ذکر نام مثلا بگویند:«اللهم العن الظالمین». از این روایت می توان فهمید که به طور کلی لعن افراد با ذکر نام – حتی درباره مشرکان - اگر موجب کدورت میان مسلمانان شود روا نیست و باید از آن پرهیز شود. 
به عنوان یک مصداق باید گفت آنچه پس از عصر صفوی در برخی از محافل تحت عنوان «عید الزهرا» رواج یافت امری غیردینی و بر خلاف سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بوده است. از این رو بسیاری از مراجع تقلید شیعه به صراحت آن را خرافی و حرام اعلام کرده اند. حدیثی که برخی از افراطیها برای توجیه این مراسم خرافی مورد استناد قرار می دهند نیز به اعتقاد محققان جعلی و فاقد اعتبار است. در این باره کتابی خواندنی با عنوان « نهم ربیع ؛ جهالت ها خسارت ها» منتشر شده است. این کتاب که توسط "مهدی مسائلی" تألیف شده است. 
 
تفاوت نص نسخه قدیمی زیارت عاشورا با نسخه جدید
نکته دیگر درباره زیارت شریف عاشوراست که در قدیمی ترین نسخه آن عبارت «اللهم خُصَّ أنت اول ظالم باللَّعن و ابدأ به أولاً ثم الثانی و الثالث والرابع» - که فعلا رایج و مشهور است - وجود ندارد و به جای آن لعن کلی و عمومی به این صورت آمده است :« اللهم خُصَّ أنت أول ظالم ظلم آل نبیک باللعن ثم العن أعداء آل محمد من الأولین و الاخرین» این نسخه ی زیارت عاشورا در کتاب «کامل الزیارات» - که از تألیفات ابن قولویه قمی(از استادان شیخ مفید) است- آمده و از جهاتی از نسخه متداول معتبرتر می باشد اما متاسفانه کمتر مورد توجه مردم قرار گرفته است. در میان کتب دعای معاصر «منتخب الادعیه» که زیر نظرعلامه سید مرتضی عسکری(ره) تدوین شده این متن را نقل کرده است. (7) 

 
پانوشت: 
1 - نهج البلاغه[چاپ دارالهجره قم] خطبه 206 ص323 و نصر بن مزاحم، وقعة صفین [چاپ قاهره] ص103 ؛ ابوحنیفه دینوری، الأخبار الطوال[چاپ منشورات الرضی، قم] ص 165 ؛ ابن أعثم کوفی،الفتوح [چاپ بیروت] ‏ج2 ص543 
2 -قاضی نعمان مغربی، دعائم ‏الإسلام[چاپ مصر] ج1 ص61 و میرزا حسین نوری ، مستدرک‏ الوسائل[چاپ قم]: ج 8 ص311 
3 - محمد بن بابویه صدوق، علل الشرائع، [انتشارات مکتبة الداورى، قم‏]ج1 باب 81 ص91 و محمدباقر مجلسی، بحارالأنوار [چاپ بیروت] ج 2 ص294 
4 - محمد بن یعقوب کلینی، الکافی[چاپ تهران] ج8 ص 2 تا 14 و محمدباقر مجلسی، بحارالأنوار [چاپ بیروت] ج71 باب 14 ص 217 و ج 75 باب 3 ص 215 
5 - محمد بن حسن طوسی، الغیبة [چاپ قم] ص : 386 و محمدباقر مجلسی، بحارالأنوار [چاپ بیروت] ج : 51 ص : 357 
6- محمد بن یعقوب کلینی، الکافی[چاپ تهران] ج8 ص69 . این ماجرا در مصادر تاریخی نیز آمده است: بلاذری، أنساب الأشراف[چاپ بیروت] ج1 ص160 و467 و ج6 ص44 ؛ واقدی، المغازی[چاپ بیروت] ‏ج3 ص925 و ابن حبیب هاشمی، المنمق[چاپ بیروت] ص294 
7 - جعفر ابن قولویه قمی(وفات حدود 368هـ)، کامل ‏الزیارات[انتشارات مرتضویه، نجف اشرف]، صص174-179، باب71 و محمدباقر مجلسى ، بحارالأنوار [چاپ بیروت]ج98، ص292. و میرزا ابوالفضل تهرانى(قرن13ق). شفاء الصدور فی شرح زیارة العاشور[انتشارات مرتضوى، تهران]، ج1، ص44 و سید مرتضی عسکری، منتخب الأدعیه ، المجمع العلمی الاسلامی، تهران، 1404 ق. /1362 ش

 



:: موضوعات مرتبط: فضای مجازی , مسجد صاحب الزمان شهرک ایثار , ,
:: برچسب‌ها: لعن و دشنام بر دشمنان خدا , ,
تاریخ : چهار شنبه 18 تير 1393
بازدید : 336
نویسنده : ابراهیم زارع

 

www.1-20.ir- صحبت های کوتاه رئیس جمهور در روز مبعث، و تاکید بر صلح حدیبیه به‌عنوان فرصت طلایی برای اسلام و حضور در همایش سبط‌النبی و بحث در مورد صلح امام مجتبی (ع) در دورانی که کشور در اوج مبارزه و مذاکره مستقیم با قدرت های جهانی قرار دارد؛ این گمان را تقویت می کند که ایشان در صدد شبیه سازی ای تاریخی و انتخاب استراتژی صلح می باشند.
به گزارش «یک بیست» جناب رئیس جمهور، در همایش سبط‌النبی، ضمن اشاره به کتابی که توسط مقام معظم رهبری ترجمه شده است، بیان می‌دارند:«درباره امام مجتبی(ع) به اعتقاد من زیباترین تعبیر را مقام معظم رهبری دارد که صلح امام حسن(ع) را شکوهمندترین نرمش قهرمانانه تاریخ می‌نامد، من تعبیری از این زیباتر نیافتم و ندیدم. آنگاه که چند سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایشان کتاب صلح‌الحسن مربوط به مرحوم شیخ‌راضی آل‌یاسین را به زبان فارسی ترجمه کردند آنجا این نام را برگزیدند: شکوهمندترین نرمش قهرمانانه تاریخ؛ به اعتقاد من نرمش قهرمانانه سخت‌تر از جهاد قهرمانانه است و امام حسن(ع) سبط‌اکبر پیامبر این قهرمانی و این شجاعت را برگزید و انتخاب کرد»۱٫
توجه آقای روحانی به این کتاب، فرصت را فراهم آورده که به محتوای مهم این کتاب پرداخته شود، و بین وضعیت فعلی نظام اسلامی با شرایط تصویر شده‌­ی آن دوران تطبیقی صورت گیرد، و به کسانی که قصد سوء استفاه از عنوان این کتاب، برای پیشبرد اهداف خود را دارند،پاسخی محکم و مستدل داده شود.

بازخوانی کوتاه تاریخ

با استفاده از مطالب نوشته شده توسط شیخ راضی آل‌یاسین، می‌توان زمان شهادت امیرالمومنین تا پذیرش صلح را به پنج بخش کلی تقسیم نمود:
در قسمت اول، بیعت پرشکوه مردم با امام را شاهد هستیم، بدین ترتیب بصره و مدائن و سرتاسر عراق با کوفه در بیعت حسن بن علی هماهنگ گشتند، حجاز و یمن و فارس نیز به دست فرماندهان شان بیعت کردند و جز معاویه و اتباعش کسی از بیعت با او سر باز نزد.
در قدم بعد،می بینیم که در اوایل بیعت،امام از شروع جنگ امتناع می نماید، «ایشان در اوان بیعت و در همان حال که یارانش بی‌صبرانه در انتظار جنگ بودند، آشکارا پاسخ مثبت بدان نداد و آن را جدی نگرفت، زیرا او به جنگ، به دیده‌­ی وظیفه ای نا مطلوب که فقط در حال ضرورت و از روی لاعلاجی باید بدان دست زد، می نگریست، به‌علاوه او در انتظار جنگی بود که قبلا نیروی لازم را برای آن تدارک دیده باشد یا نیرویی که فرجام جنگ را برای او تضمین کند و اوضاع بحرانی آن روز که لحظه به لحظه بحرانی‌تر هم می شد، مانع بر آمدن خواسته­‌ی او بود»۲٫
در گام سوم امام به ناگاه حکم جهاد می‌دهد، «او در این هنگام، در وضعیتی قرار گرفته بود که به عقیده­‌ی همگان، هیچ اقدامی جز فرمان جهاد شایسته آن نبود، زیرا معاویه، دشمنی و طغیان را شروع کرده و هوس کشور گشایی اش – آن هم در قلب سرزمین‌های اسلامی – تحریک شده و رو  به‌سوی عراق تا «جسر منیج» پیش آمده بود و این پس از گذشت اندک زمانی از وفات امیرالمومنین علیه السلام بود»۳٫
در چهارمین بخش، پس از مستقر شدن سپاه امام در مدائن، سردار سپاه ایشان، یعنی عبیدالله بن عباس فرار کرده به جمع معاویّون ملحق می شود،احساس شکست و تسلیم شدن به طمع، این جوان هاشمی اصیل را مغلوب ساخت و واقعه ای که نمایشگر یکی از زشت‌ترین صحنه های خیانت و ضعف و زبونی بود، به وقوع پیوست.
و نهایتا پس از طی این چهار مقطع، شرایط به گونه ای رقم می خورد که امام مجبور به پذیرش صلح تحمیلی می شوند.
این بازخوانی بسیار کوتاهِ یکی از وقایع مهم در تاریخ اسلام بود، اما ذیل این بازخوانی کوتاه، نکات قابل توجه فراوانی قابل پیگیری و بررسی است که به برخی از آن ها می پردازیم:

صلح تحمیلی

شرایط در زمان امام به گونه ای بود که با وجود تصمیم شان بر جهاد، صلح بر ایشان تحمیل گردید، لذا این اتفاق‌برایشان بسیار سخت آمد؛در مقدمه‌­ی کتاب، پذیرش صلح این گونه تصویر می شود: «صلح امام حسن علیه السلام با معاویه، از دشوارترین حوادثی بود که امامان اهل‌بیت پس از رسول اکرم صلی الله علیه و آله از ناحیه این امت بدان دچار شدند. امام حسن با این صلح، آنچنان محنت طاقت فرسایی کشید که هیچ کس جز به کمک خدا، قادر به تحمل آن نیست»۴٫ ما شاهد هستیم که امام اعلان جهاد نیز می‌نمایند، اما به دلایلی که در ادامه می‌آوریم، مجبور به پذیرش صلح می شوند. این روایت از ماجرا، با روایت رئیس‌جهمور کاملا متفاوت می‌باشد، چه اینکه ایشان طوری وانمود می‌نمایند که گویی صلح،استراتژی همیشگی‌امام بوده و ایشان با کمال میل آن را پذیرفته اند«صلح به معنای در نظر داشتن هدف و آرمانی برتر و بالاتر که آن آرمان، ممکن است برای بعضی از افراد مشهود و آشکار نباشد، صلح، از آنِ آن امامی است که پشت پرده را به خوبی می‌بیند و پیش‌بینی می‌کند»۵، درست است که صلح امام حسن علیه السلام به عاقبت اندیشی و بصیرت ایشان بر می‌گردد، اما رئیس‌جمهور توضیح نمی دهند که مراد از این جمله شان این است که در هر شرایطی باید با دشمن صلح کرد و مخالفانِ صلح، افرادی تندرو و افراطی هستند یا اینکه خیر! صلح در شرایط و ضوابطی رخ می دهد و ما باید سعی در بر طرف کردن آن شرایط و ضوابط کنیم که صلح به امام تحمیل نشود؟!

مبارزه‌­ی دائمی جریان حق و باطل

مبارزه امام با معاویه، ادامه­‌ی مبارزه‌­ی پیامبر با بنی امیه و ادامه‌­ی مبارزه‌­ی جریان حق و باطل در طول تاریخ است، و این مبارزه هنوز ادامه دارد و بعد از این نیز ادامه خواهد داشت. توّهم دوستی و کنار آمدن با معاویه که تا بن دندان مجهز و آماده برای ضربه زدن به اسلام است و تعریف بازی برد-برد! و کنار گذاشتن کدورت­ها و این جمله تخیلات را چه بسا بر اساس این تعریف به طور کل باید کنار گذاشت؛ لذا «اگر کسی در مطالب این کتاب با دقت بنگرد و حالات حسن و معاویه را بررسی کند خواهد دانست صحنه‌­ی پیکار میان آن دو، یک صحنه­‌ی تازه به وجود آمده نبود، بلکه هر یک در جبهه­‌ی خود جایگزین و جانشین و میراث بر دو خلق و خوی متناقض بودند: خوی حسن، خوی کتاب و سنت بود یا بگو خوی محمد و علی؛ خوی معاویه خوی بنی‌امیه بود یا بگو خوی ابوسفیان و هند، درست نقطه‌­ی مقابل یکدیگر»۶٫

عاشورای حسنی

پایان راه صلح امام حسن، آشتی با معاویه نیست، بلکه قیام امام حسین است و به یک معنی عاشورا را می توان بیش از آنکه حسینی دانست، حسنی شمرد: «شهادت عاشورا به این دلیل در مرتبه­ی نخست، حسنی بود و سپس حسینی که حسن شالوده­‌ی آن را ریخته و وسائل آن را فراهم آورده بود.پیروزی قاطع امام حسن متوقف بود بر اینکه با صبر و پایداری حکیمانه اش، حقیقت را بی پرده آشکار کند و در پرتو این روشنی بود که امام حسین توانست به آن نصرت و پیروزی پر شکوه ابدی نائل آید تو گویی آن دو  گوهر پاک بر این خط مشی هم داستان شده بودند که: نقش صبر و پایداری حکیمانه از آن حسن باشد و نقش شورشگری و قیام مردانه از آن حسین تا این دو نقش، یک تاکتیک کامل با هدف و منظور واحدی به وجود آید»۷٫و باز این در حالی است که رئیس‌جمهور تاکید می کنند که از صلح امام حسن باید «درس میانه‌روی، درس اعتدال، در برابر افراط‌گران و خشونت‌طلبان بیاموزیم»۸ و بار دیگر ایشان توضیح نمی دهند که منظورشان از میانه‌روی و اعتدال چیست و قیام امام حسین را نمونه‌ای از افراط‌­گری و خشونت­‌طلبی می‌دانند یا میانه روی و اعتدال؟
solh

آنچه صلح را به امام تحمیل کرد…

بالاترین فایده‌ی مطالعه­‌ی تاریخ و تحلیل آن این است که ما می توانیم امروزمان را بهتر بشناسیم و در اتخاذ تصمیمات­‌مان از تجربه‌­ی تاریخی گذشته بهره بریم. جناب رئیس‌جهمور در همایش مذکور مدعی می شوند: «امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند به وحدت در دنیای اسلام هستیم، ما نیازمند به آن هستیم که پرچم صلح حسنی به اهتزاز درآید!»۹٫
اما با توجه به شرایطی که موجب تحمیل صلح به امام حسن شد، به واقع امروز ما در وضعیت صلح حسنی هستیم؟ و آیا آن علل و عوامل را امروز می توان در جمهوری اسلامی مشاهده نمود؟
برای پاسخ به این سوال کافی‌است به شرایطی که در کتاب «صلح الحسن» ذکر شده مراجعه نموده و آن شرایط را با وضعیت کنونی جمهوری اسلامی مطابقت نمود. صلح امام حسن در شرایط خاصی صورت گرفت و علل متعددی داشت که این عوامل را یکی یکی در لابلای کتاب می توان جست و جو کرد و در سه عنوان کلی مشخص نمود:

مردم ما بر خلاف زمان امام حسن(ع) راحت‌طلب نیستند

اولین علت، عدم همراهی کوفیان با امام بود، کوفیانی که سابقه‌­ی روشنی نیز در کارنامه­‌ی خود نداشتند و قبل­‌ترها نیز امیرالمومنین را تنها گذاشته بودند: «تظاهرات فراوان و جشن های پر شکوه هفته­‌ی بیعت، در هر کسی این انتظار را به وجود می آورد که حتی یک‌نفر در کوفه دعوت امام را رد نکند و همه بدون استثناء به اردوگاه کوچ کنند ولی این انتظار برآورده نشد! حتی گردان های مجهزی که امیرالمومنین علی علیه السلام کمی پیش از وفاتش برای حمله به شام آماده کرده بود – و آنان را چهل هزار جنگجو نوشته‌اند – وحدت و پیوستگی خود را از دست داده و اکثر آنان سر از فرمان پیچیده بودند و بیشتر سلاح داران کوفه نیز در کاهلی و نافرمانی با آنان همراه شده بودند. روسای دو رنگ و دو روی کوفه در این لحظه حساس که ساعت عمل فرا رسیده بود، بیش از همه فعالیت می کردند»۱۰٫ درخواست مردم بر پذیرش صلح و کوتاهی آنان در همراهی امام، برگ تاریک دیگری بر صفحه­‌ی تاریخ کوفیان است، چه آنکه «امام حسن مردم را گرد آورد و خطابه ای ایراد کرد و آنان را بر نیک‌اندیشی و پایداری و استقامت تشویق نمود و روزها و خاطره های ستوده­‌ی جنگ صفین را به یادشان آورد و آنگاه بیم و تاسف خود را از دو دستگی و اختلاف نظر کنونی اظهار داشت و در آخر خطابه اش گفت: آگاه باشید! معاویه ما را به کاری فرا خوانده که در آن نه سربلندی هست و نه انصاف، اگر داوطلب مرگید سخن او را به خودش برگردانیم و با زبانه‌­ی شمشیر، او را به محاکمه خدایی بکشیم و اگر خواستار زندگی می باشید، پیشنهاد او را بپذیریم و خشنودی شما را جلب کنیم؟ مردم از هر سو فریاد برآوردند: مهلت، مهلت، صلح را امضاء کن!»۱۱٫
اما آیا امروز مردم ایران اسلامی با رهبر خود همراه نیستند و خواستار این می باشند که صلح با آمریکا را بپذیریم! در حالی که هر سال پرشورتر از سال گذشته اش در راهپیمایی ۲۲ بهمن، روز قدس، ۱۳ آبان و انتخابات‌ها شرکت می نمایند و روحیه­‌ی مقاومت و ایستادگی خودشان را با جهاد در تمام زمینه‌ها و پیشرفت در علم و ایمان نشان می دهند؟

خیانت مسئولین حکومتی

عامل دوم، سست عنصری و خیانت بخشی از سپاه امام حسن و بخصوص، حرکت ناشایست عبیدالله فرمانده سپاه ایشان است؛ « این سردار جنگی که دلی برافروخته و بی‌قرارجنگ و سینه ای داغدار و جویای انتقام دو فرزند بیگناه خود داشت، از روزی که با لشکر خود از دیر عبدالرحمن خارج شد، پیوسته به‌طور جسته و گریخته اخبار کوفه را دریافت می کرد. او کوفه را با موج تبلیغات همه گیر شیعی منش و دوستدارانه اش که رو به ازدیاد نیز می رفت، ترک گفته و امیدوار بود که بر اثر زمینه­‌ی مساعدی که آن وضع به وجود آورده، قوای امدادی پی در پی به سوی او سرازیر گردد. وقتی به مسکن – یعنی نقطه­‌ی دیدار دو لشکر متخاصم – رسید، اطلاع یافت که آن تبلیغات آتشین و پر هیجان کوفه اثر تازه ای بروز نداده و جز گروه های پراکنده‌ای از جنگجویان اطراف یا داوطلبان مدائن که به لشکر همان شهر پیوسته اند، کس دیگری به سپاه حسن ملحق نگشته است به او خبر رسید. … او می توانست کناره گیری کند و بدون تردید و تامل اعتراف به عجز را بپذیرد و سپس از شکست حتمی و مسلمی که در انتظار جانشین او – فرمانده دوم لشکر- بود، عذر موجه و مشروعی برای عجز خود به‌دست بیاورد و بدین وسیله، حیثیت و شرف از دست رفته را باز گرداند. و باز می توانست در همان وضعی که داشت، با تردستی و درایت و با وعد و وعید، آشوب طلبان را بر سر جای خود نشانده و با یکی از همین تدبیرهای رائجی که سردارانی چون او با آن ها کاملا آشنایند، رفتار احتیاط‌آمیزی را در پیش گیرد که به ظاهر، خشونت و در باطن، رهبری و اداره کردن است و آنگاه اندکی کارها را متوقف سازد تا دستور و فرمان نهایی امام به او برسد و با این روش خود را از جهت وظیفه­‌ی دینی معذور دارد و از تعرض زبانی مردم مصون داشته باشد. اما اینکه خود را از شان و مرتبه ای که در خور فرمانده اردوگاه امام است، تنزل دهد و با فرستاده های معاویه درباره مزد فرار گفتکو کند، نه این دیگر بسی پست و زشت است!»۱۲

آمیخته شدن حق و باطل

از مکر و حیله­‌ی دشمن امام، آمیخته شدن حق و باطل و قدرت عظیم باطل نیز به عنوان سومین عامل می‌توان نام برد، «روش امام حسن بحقیقت انقلابی کوبنده بود در پوشش مسالمتی اجتناب‌ناپذیر و فراهم آمده­ی شرایطی خاص، یعنی: در هم آمیخته شدن حق و باطل و مسلح شدن باطل به حربه ای خطرناک و قدرتی عظیم»۱۳٫
اما آیا چهره­‌ی معاویه زمان یعنی آمریکا، آمیخته به حق و باطل است و جنایات انسانی، حمایت از گروه های تروریستی، تررویج فحشاء و منکر در جهان و از این دست جنایات آمریکا قابل چشم پوشی است؟ آیا همه‌­ی مردم این جرثومه را با نام شیطان بزرگ نمی شناسند؟
پاسخ سوالات فوق به طور قاطع منفی می‌باشد، و به نظر این اشتباه بزرگی خواهد بود که وضعیت اقتدار نظام اسلامی و جان برکف بودن امت اسلامی را بخواهیم، هم سان و هم طراز وضعیتی بدانیم که امام مظلوم­مان، حسن‌بن علی علیه السلام در آن، مجبور شدند صلح تحمیلی را بپذیرند.
در پایان به سخنی از امام خمینی رحمه‌الله علیه اشاره می کنیم و بحث را به پایان می‌بریم:
​​«قصه‌ی امام حسن و قضیه‌ی صلح، این هم صلح تحمیلى بود؛ براى اینکه امام حسن، دوستان خودش، یعنى آن اشخاص خائنى که دور او جمع شده بودند، او را جورى کردند که نتوانست خلافش بکند، صلح کرد؛ صلح تحمیلى بود. این صلحى هم که حالا به ما می‌خواهند بگویند، این‏ است‏. بعد از این که صلح کردند، به حسب روایت، به حسب نقل، معاویه به منبر رفت و گفت که تمام حرف‌هایی که گفتم، من قرار دادم، زیر پایم؛ مثل پاره کردن این مردی‌که آن قراردادها را. آن صلح تحمیلی که در عصر امام حسن واقع شد، آن حکمیت تحمیلی که در زمان امیرالمؤمنین واقع شد و هر دویش به دست اشخاص حیله‌گر درست شد، این ما را هدایت می‌کند به این که نه زیر بار صلح تحمیلی برویم و نه زیر بار حکمیت تحمیلی»۱۴٫
ـــــــــــــــــــــــــــــ
۱- سخنرانی رئیس‌جمهوری در کنگره بین المللی امام حسن مجتبی (ع)
۲-صلح امام حسن پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ، ص۷۶
۳-همان، ص۷۸
۴-همان، ص۲
۵-سخنرانی رئیس جمهوری در کنگره بین المللی امام حسن مجتبی (ع)
۶-صلح امام حسن پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ، ص۳
۷-همان، ص۱۱
۸-سخنرانی رئیس جمهوری در کنگره بین المللی امام حسن مجتبی (ع)
۹-سخنرانی رئیس جمهوری در کنگره بین المللی امام حسن مجتبی (ع)
۱۰-صلح امام حسن پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ، ص۸۴
۱۱-همان، ص۱۷۸
۱۲-همان، ص۱۱۰-۱۱۳
۱۳-همان، ص۸
۱۴- صحیفه‌ی امام، ج ۲۰، ص ۱۱۸ و ۱۱۹


:: موضوعات مرتبط: فضای مجازی , مسجد صاحب الزمان شهرک ایثار , ,
:: برچسب‌ها: صلح امام حسن علیه السلام ,
تاریخ : یک شنبه 1 تير 1393
بازدید : 554
نویسنده : ابراهیم زارع
در پی اثبات ضعف مدیریت و همچنین نارضایتی جمع کثیری از کشاورزان منطقه کربال شهرستان خرامه از نحوه توزیع آب کشاورزی، رییس اداره آبیاری خرامه عزل شد.

به گزارش صدای خرامه، احسان خازن سرپرست فرمانداری خرامه با اشاره به مشکلات کنونی در بخش آبیاری کشاورزی منطقه اظهار داشت: بخش عمده مشکلات به خاطر ضعف مدیریت در این حوزه است.

وی افزود: مشکل مردم، مشکل مسئولان است، نباید بی تفاوت از کنار آن بگذریم، مشکل مردم باید اولویت اول و دغدغه زندگی یک مدیر باشد ولی متاسفانه من این دغدغه را ندیدم.

خازن به سهل انگاری و عدم پاسخگویی صحیح به ارباب رجوع اشاره کرد و گفت: در عرصه مدیریت و خدمت رسانی در صورت مشاهده هرگونه سهل انگاری شدیدترین برخورد خواهد شد.

سرپرست فرمانداری خرامه در پایان گفت: مسئله عزل رییس اداره آبیاری خرامه را به مسئولان استانی اطلاع داده و وی هم اکنون هیچ سمتی در این شهرستان ندارد.

انتهای پیام/224224



:: موضوعات مرتبط: فضای مجازی , ,
:: برچسب‌ها: اداره آبیاری , عزل , خرامه ,
تاریخ : یک شنبه 1 تير 1393
بازدید : 577
نویسنده : ابراهیم زارع

برداشت گندم از 19 هزار هکتار از زمین های کشاورزی بخش کربال شهرستان خرامه آغاز شده و کشاورزان پس از جمع آوری، گندم ها را به مراکز خرید تضمینی و شرکت تعاونی ها تحویل می دهند.



:: موضوعات مرتبط: فضای مجازی , مناظر طبیعی روستا , ,
:: برچسب‌ها: برداشت گندم , کربال ,
تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 370
نویسنده : ابراهیم زارع

وارن بافت

وارن بافت، دومین مرد ثروتمند جهان، طی یک مصاحبه جذابی عقاید خود را درباره ثروت و لذت فاش کرد. در زیر می توانید توصیه های دلنشین و نکاتی از زندگی او را بخوانید و کمی برای موفقیت و داشتن زندگی سعادتمند ترمزدستی زندگی خود را بکشید.

**او اولین سهام خود را در ۱۱ سالگی خرید و هنوز هم عقیده دارد که خیلی دیر شروع کرده است.

 * *دارایی ها در آن زمان بسیار ارزان بود، پس فرزندان خود را به سرمایه گذاری تشویق کرد.

 **او اولین زمین کشاورزی خود را در ۱۴ سالگی خریداری کرد؛ آن هم با جمع کردن درآمدهای ناشی از فروش روزنامه.

* *هر کسی می تواند با پس انداز پول های خود به امکانات زیادی برسد. فرزندان خود را به شروع یک تجارت تشویق کنید.

 **او هنوز در خانه ۳ اتاق خوابه ای که ۵۰ سال پیش خریداری کرده بود زندگی می کند. او می گوید هرچه می خواهد در این خانه وجود دارد. نکته جالب این است که خانه او هیچ حصار و دیواری ندارد.

- هیچ گاه بیش از آن چیزی که احتیاج دارید خرید نکنید.

**او همواره اتومبیل خود را می راند و هیچ راننده و محافظی ندارد.

 * *شما همان هستید که هستید نه آنچه که دارید.

 **او هیچ گاه با هواپیمای شخصی خود مسافرت نمی کند، درصورتی که او خود مالک بزرگ ترین شرکت تولیدکننده جت خصوصی است.

**همواره به این فکر کنید که چگونه می توانید با اقتصادی اندیشیدن از زندگی لذت ببرید.

* *شرکت او به نام Berkshire Hathaway / برکشایر هاتوی ۶۳ شرکت تابعه دارد.

 او هر سال یک نامه به مدیران آنها می نویسد و اهداف را مشخص می کند. او هیچ گاه جلسات متعدد و تماس های معمول شرکت ها را با آنها ندارد.

**او همواره به مدیران خود ۲ قانون را یادآور می شود: «همواره مراقب پول سهامداران باشید»، «قانون اول را فراموش نکنید».

 * *اهداف را تعیین کنید و مطمئن شوید که افراد شما روی آنها متمرکز هستند.

 **او هیچ گاه با جامعه شلوغ ارتباط برقرار نمی کرد. تنها تفریح او یک پاپ کورن و تماشای تلویزیون بود.

 * *سعی نکنید که با اموال خود به دیگران فخر بفروشید، تنها از چیزهایی که دارید خودتان لذت ببرید.

 **وارن بافت هیچ گاه یک موبایل یا حتی یک کامپیوتر نداشته است.

* *بیل گیتس، ثروتمندترین مرد روی زمین ۵ سال پیش او را ملاقات کرد. او تصور می کرد که هیچ نقطه مشترکی از لحاظ عقیده ای با او ندارد، بنابراین برای نیم ساعت برنامه ریزی کرده بود در صورتی که ملاقات آنها ۱۰ ساعت طول کشید و پس از آن از طرفداران وارن بافت شد.

 

 *********************************************

توصیه او به افراد جوان:
شادترین مردم کسانی نیستند که لزوما بهترین چیزها را داشته باشند، بلکه افرادی هستند که قدر امکاناتی را که دارند می دانند.

 * *از وام های بانکی دوری کنید و روی خودتان سرمایه گذاری کنید و همواره به یاد داشته باشید که: «پول انسان ها را خلق نمی کند، بلکه انسان ها هستند که پول را خلق می کنند»، «زندگی را به سادگی خودتان زندگی کنید.»

 **براساس حرف های دیگران عمل نکنید، فقط به آنها گوش کنید ولی هرچه را که احساس خوبی به آن دارید، انجام بدهید.

**به دنبال پوشیدن یا داشتن برندها نباشید، بلکه آنچه را که در آن احساس راحتی می کنید خریداری کنید.

 **پول خود را روی چیزهای غیرضروری خرج نکنید، بلکه روی چیزهایی سرمایه گذاری کنید که واقعا به آنها احتیاج دارید.

 **در نهایت اینکه این زندگی شماست، پس چرا این فرصت را در اختیار دیگران قرار می دهید تا روی زندگی شما حاکم باشند؟

 در خاتمه این نکته که: «شادترین مردم کسانی نیستند که لزوما بهترین چیزها را داشته باشند، بلکه افرادی هستند که قدر امکاناتی را که دارند می دانند.»



:: موضوعات مرتبط: فضای مجازی , ,
:: برچسب‌ها: ثروتمندترین افراد جهان , راز موفقیت , کسب در آمد , ,
تاریخ : سه شنبه 13 خرداد 1393
بازدید : 349
نویسنده : ابراهیم زارع
 
 وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعدَ الَّذِي جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ
 
يهودان و ترسايان از تو خشنود نمی شوند ، تا به آيينشان گردن نهی بگو:، هدايت ، هدايتی است که از جانب خدا باشد اگر از آن پس که خدا تورا آگاه کرده است از خواسته آنها پيروی کنی ، هيچ ياور و مددکاری از جانب او نخواهی داشت.
 
شان نزول آیه
نقل شده كه يهود مدينه و نصاراى نجران انتظار داشتند كه پيامبر اسلام (صلي الله عليه و آله) همواره در قبله با آنها موافقت كند، هنگامى كه خداوند قبله مسلمانان را از بيت المقدس به سوى كعبه گردانيد، آنها از پيامبر (صلي الله عليه و آله) مايوس شدند (و شايد در اين ميان بعضى از طوائف مسلمانان‏ ايراد مى‏كردند كه نبايد كارى كرد كه باعث رنجش يهود و نصارى گردد). آيه فوق نازل شد و به پيامبر اعلام كرد كه اين گروه از يهود و نصارى نه با هماهنگى در قبله و نه با چيز ديگر از تو راضى نخواهند شد، جز اينكه آئين آنها را دربست بپذيرى. بعضى ديگر نقل كرده‏اند كه پيامبر (صلي الله عليه و آله) اصرار فراوان داشت كه اين دو گروه را راضى كند، شايد اسلام را پذيرا گردند، آيه فوق نازل شد و به پيامبر (صلي الله عليه و آله) اعلام كرد كه اين فكر را از سر بدر كن، چرا كه آنها به هيچ قيمت راضى نخواهند شد جز آنکه از آئين آنها پيروي کني.
 
 
شما کسی رو می شناسید که در کارهای زیر شبیه غربی ها رفتار نکنه؟
- غذا خوردن
- لباس پوشیدن
- ساختمان سازی
- خوابیدن
- سلام کردن
- مهمانی رفتن و مهمانی گرفتن
- ...
 
 


:: موضوعات مرتبط: مسجد صاحب الزمان شهرک ایثار , ,
:: برچسب‌ها: فرهنگ غربی , الگوهای رفتاری , الگوی زندگی , سبک زندگی , شهرک ایثار ,
تاریخ : پنج شنبه 8 خرداد 1393
بازدید : 445
نویسنده : ابراهیم زارع



با حضور مسئولان ارشد استان فارس و شهرستان خرامه، مراسم کلنگ زنی عملیات اجرایی طرح احداث واحد 3300 تنی شرکت سیمان فارس در شهرستان خرامه برگزار شد.

به گزارش صدای خرامه، عملیات انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه از سال 1380 به علت مشکلات محیط زیستی، بحث داغ اکثر محافل استانی و شهرستانی بوده به طوری که این موضوع بارها و بارها در روزنامه ها و خبرگزاری های مختلف منتشر شده است.

این پروژه قرار است در زمینی به مساحت 9717 هکتار در فاصله 12 کیلومتری خرامه با ظرفیت تولید روزانه 3300 تن سیمان و با هزینه ای بالغ بر 500 میلیارد تومان احداث شود.

علی حسین قراچه مدیر عامل شرکت سیمان فارس ضمن اشاره به بحث انتقال و جابجایی کارخانه سیمان فارس به خرامه اظهار داشت: از تمامی مسئولینی که ما را در این امر یاری کردند تشکر می کنم.

وی در ادامه، بنیه مالی را یکی از مهمترین ملزومات پروژه های عظیم اقتصادی عنوان کرد و گفت: اطمینان می دهیم که با تمام بضاعت در خدمت این پروژه باشیم و همه توان خود را برای ورود این صنعت به منطقه خرامه به کار بندیم.

 

احسان خازن سرپرست فرمانداری خرامه با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری، تولید را رکن رکین اقتصاد عنوان کرد و گفت: با تلاش های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همه زیرساخت های لازم برای استقرار سرمایه گذار در این شهرستان آماده شده است.

مرتضی لطفی مدیر عامل شرکت سیمان فارس و خوزستان ضمن ابراز خرسندی از همیاری مسئولان در این پروژه اذعان داشت: زمان مهم است، اگر زمان را به خدمت بگیریم سرنوشت این گونه کارخانه ها هم مشخص خواهد شد.

وی در ادامه تولید 70 میلیون تن سیمان و کسب رتبه اول صادرات در دنیا را افتخاری برای ایران عنوان کرد و اظهار داشت: تنها صنعتی که توانسته پیشرو باشد سیمان است، این امر تحقق پیدا نکرد مگر به دست تلاشگران صنعت کشور.

 

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه گفت: صدای کلنگی که شنیده می شود، همان صدای مرگ بر آمریکاست، صدایی که تمام شیطنت هایی که قرار  بود مردم را به دست بیگانگان وابسته نگه دارد در هم شکست.

وی افزود: امروز یک روز فراموش نشدنی برای مردم خرامه است، آمادگی همه جانبه مردم برای اجرایی شدن این سرمایه گذاری را اعلام نموده و برای همه کسانی که این اثر نیک را بر جا گذاشتند دعا می کنیم.

 

ساسان تاج گردون معاون اشتغال و برنامه ریزی استانداری فارس ضمن اعلام حمایت همه جانبه برای شکل گیری این پروژه، بیان داشت: برای تامین منابع مالی توافق کردیم که در آینده با تعهد شرکت سرمایه گذار، منابع مالی تغییر کاربری شرکت فعلی برای این پروژه صرف شود.

وی ادامه داد: با توجه به محروم ماندن این شهرستان علی رغم نزدیک بودن به مرکز استان امیدواریم با بررسی شرایط، شاهد توسعه این شهرستان باشیم.

 

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی پی گیری تغییر کاربری زمین کارخانه، برق رسانی و مسیر ارتباطی ریلی از مهمترین فعالیت های انجام شده در مورد این پروژه عنوان کرد و گفت: اعتقاد داریم که مهمترین ظرفیت استفاده از سیمان، در جاده ها به جای آسفالت خواهد بود.

داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار امسال گفت: انتظار داریم که این پروژه با مدیریت جهادی آغاز و ادامه یابد و این شرکت با ارائه گزارش سه ماهه مسیر حرکت خود را نشان دهد.

در پایان این برنامه، مراسم کلنگ زنی کارخانه برگزار شد.

 

منبع: وبلاگ کربالیها

 

 



:: موضوعات مرتبط: درباره روستا , ,
:: برچسب‌ها: بناهای تاریخی , کارخانه سیمان , شهرک ایثار ,
تاریخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393
بازدید : 363
نویسنده : ابراهیم زارع

هفتمین  ماه از سال هجری قمری رجب  نام دارد که نباید فضیلت آن را به بوته فراموشی  سپرد زیرا در میان ماههای دوازده ‏گانه  تنها و بدون ائتلاف با ماههای  دیگر از حرمت و قداست ‏برخوردار می ‏باشد،

در واقع چهار ماه در قرآن کریم با تعبیر «حرم‏» یعنی برخوردار از حرمت ‏یاد شده است که یکی از آنها فرد است که رجب نام دارد و در آن قتال و کشتار حرام می ‏باشد

رسول اکرم (ص) فرموده ‏اند: «رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت‏ به پایه آن نمی ‏رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است، آگاه باشید که رجب ماه پروردگار است و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و اگر کسی در ماه رجب حتی یک روز روزه بدارد خدا را از خود خشنود ساخته و خشم الهی از او دور می‏گردد .»

امام هفتم (ع) فرموده ‏اند: رجب نام نهری است در بهشت که از شیر، سفیدتر و از عسل، شیرین‏تر است; هر کس یک روز از آن را روزه بدارد خداوند از آن نهر به او بیاشامد.

از امام صادق (ع) نقل شده که حضرت محمد (ص) فرمود: رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه طلب آمرزش کنید که خداوند آمرزنده و مهربان است و رجب را «اصب‏» می‏گویند زیرا که رحمت ‏خداوند در این ماه بر امت من بسیار ریخته می‏شود پس بسیار بگوئید استغفر الله و اسئله التوبة. 

در حدیث است که حضرت نوح(ع) روز اول این ماه سوار بر کشتی شد و نجات یافت و فرمودند: کسانی که با او هستند روزه بدارند و هر که این روز را روزه بدارد آتش عذاب یک سال از او دور می ‏شود و نیز طبق سخن حضرت صادق(ع) خواندن زیارت امام حسین(ع) در روز اول این ماه مستحب و تأکید شده است.

پیامبر(ص) فرمودند: رجب برای امّت من ماه استغفار است پس در این ماه به محضر پروردگار از گناهان خویش پوزش طلبید که خداوند بخشنده‏ ای مهربان است.

امام صادق(ع) فرمود: روزه بیست و هفتم رجب را از دست مده که آن روزی است که مقام نبوّت به محمّد(ص) داده شد و ثواب آن برای شما به اندازه ثواب شصت ماه است.(

نام‏های رجب

ماه رجب، به دلیل برخورداری از مزایای گوناگون و توجه به ابعاد معنوی آن، نام‏های دیگری نیز دارد؛ نام‏هایی مثل ماه آمرزش خواهی (شهرُ الاستغفار)؛ ماه تک (رَجَبُ الفَرد) به دلیل تنها واقع شدن و جدا شدن آن از سایر ماه‏های حرام؛ سرشار (رَجَبُ الاَصَبّ) به دلیل نزول سرشار رحمت الهی؛ ماه امیرمؤمنان (شهرُ امیرِالمؤمنین)، ریسمان الهی و اَصَمْ یعنی برخوردار از فضیلت‏های بسیار. ()

مناسبت‏های رجب

  

ماه رجب، از ماه‏های بزرگی است که طلوع سه امام معصوم، امام علی علیه ‏السلام ، امام محمد باقر علیه ‏السلام و امام جواد علیه ‏السلام را در آن شاهدیم و شروع بزرگ ترین جنبش تاریخ بشری، یعنی برانگیخته شدن پیام آور مهر و محبت، محمد مصطفی صلی‏ الله ‏علیه ‏و‏ آله برای هدایت و سعادت انسان‏ها، در آن اتفاق افتاده است. یاد و نام پیشوایان شهید این ماه، حضرت امام موسی کاظم علیه ‏السلام و امام هادی علیه‏ السلام و نیز پیام‏ آور کربلا، زینب کبری علیه السلام گرما‏ بخش دل‏های مؤمنان است و نیمه رجب هم، پذیرای معتکفان کوی دوست خواهد بود و شاهدِ خلوتِ مشتاقان  

فلسفه ماه‏های حرام

ماه رجب، یکی از چهار ماه حرام است که در آن از جنگ و خون‏ریزی نهی شده است. تحریم جنگ در این چهار ماه، یکی از راه‏های پایان دادن به جنگ‏های طولانی و وسیله‏ ای برای دعوت به صلح و آرامش بود؛ زیرا هنگامی که جنگ‏جویان چهار ماه از سال اسلحه را بر زمین گذاشته و صدای چکاچک شمشیرها خاموش گردد و مجالی برای تفکر و اندیشه به وجود آید، احتمال پایان یافتن جنگ بسیار زیاد است. اسلام در هر سال برای پیروان خود یک آتش ‏بس چهارماهه اعلام می‏دارد که این خود نشانه روح صلح‏ طلبی اسلام است. البته اگر دشمن بخواهد از این قانون اسلامی سوء استفاده کند و حریم ماه‏های حرام را بشکند، اجازه مقابله به مثل به مسلمانان داده شده است. (

لیلة الرغائب

از جمله شبهای بزرگ و با عظمت ماه رجب شب جمعه اول این ماه است.معروف به لیلة الرغائب، اعمال مخصوصی در این شب ذکر شده که به واسطه آن اعمال برکات و پاداش فراوان بر انسان سرازیر می‏شود.

 

رغائب جمع رغیبه است به معنی «امرٌ مرغوب فیه عکاء کثیر» یعنی شبی که در آن عطاها و مواهب فراوان بدست می ‏آید در حدیث است شب جمعه اول این ماه احیاء و بیداری و نیایش فضیلت ویژه دارد و موجب دست‏یابی به عطایای ارزشمند حضرت پروردگار است، در حدیث است که رسول خدا(ص) فرمود: ملائکه این شب را به این نام نهادند و محدثان در کتاب‏های دعا نمازی با کیفیت مخصوصی در این شب ذکر کرده‏ اند که پیامبر(ص) فرمود: هر کس این نماز را در این شب انجام دهد ثواب این نماز به نیکوترین صورت با روی خندان و درخشان و با زبانی فصیح در شب اول قبر در حضور این فرد ظاهر شود و به او می‏ گوید: ای دوست من مژده می ‏دهم تو را که از هر شدّت و سختی نجات یافتی، نمازگزار می‏گوید: تو کیستی که من تاکنون چنین صورتی زیبا با چنین جلوه ‏ای ندیدم و سخنی شیرین‏تر از کلام تو نشنیده ‏ام و بویی بهتر از بوی تو نبوئیدم در پاسخ می‏گوید: من همان نماز لیلة الرغائبم که شما انجام دادی. امشب آمده‏ ام نزدت باشم تا حق را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود من در عرصه قیامت سایه بر سر تو خواهم افکند پس خوشحال باش که خیر از تو معدوم نخواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: مسجد صاحب الزمان شهرک ایثار , ,
:: برچسب‌ها: ماه رجب , نام های ماه جب , لیلة الرغائب , ,
تاریخ : پنج شنبه 10 بهمن 1392
بازدید : 647
نویسنده : ابراهیم زارع

دانلود دیکشنری فارسی به عربی و بلعکس





دیکشنری فارسی به عربی و بلعکس






دانلود - با حجم 1.03 مگابايت


پسورد : www.arash98.com ( به کوچک بودن تمام حروف دقت کنید )

 منبع سایت : www.arash98.com

 



:: موضوعات مرتبط: فضای مجازی , ,
:: برچسب‌ها: دیکشنری برای موبایل , دیکشنری برای نوکیا , دیکشنری جاوا , دیکشنری عربی به فارسی ,
تاریخ : دو شنبه 16 دی 1392
بازدید : 296
نویسنده : ابراهیم زارع

 

زندگینامه حضرت سکینه علیها سلام

ولادت و نام

در مورد تاريخ ولادت اين بانوي بزرگوار سخني به ميان نيامده است منتهي با برخي قرائن مورخين حدود سال 50 ق. را هنگام تولد ايشان مي دادند. به عنوان نمونه امام حسين(ع) خطاب به وي فرمود: «تو بهترين بانواني!» لذا در مي يابيم که وي در کربلا بانويي رشيده بوده و بين ده تا سيزده سال، سن داشته است.

 درباره نام اصلي ايشان نيز ميان تاريخ نويسان اختلاف نظر است. آمنه، اميمه و امينه از جمله نامهايي است که گفته اند و برخي گزارشها نشان مي دهد که اين امر در همان دوره نيز مورد اختلاف بوده است، اما آنچه همه بر آن اتفاق دارند اين است که «سکينه» لقبي بوده که به حضرت(س) داده شده است . برخي گفته اند اين لقب را مادرش رباب براي او برگزيد.  او فرزند امام حسين (عليه السلام) و رباب است .  بر اساس روايات او صاحب روشى پاكيزه و انديشه اى كامل در زندگي، و در زيبايى و ادب و كرامت و سخاومتندى داراى منزلتى بزرگ بود. علامه مجلسى در باره كمك او به مستمندان روايت كرده است، هنگامى كه على بن الحسين (عليهما السلام) قصد حج كرده بود، خواهرش سكينه هزار درهم به ايشان داد تا به حومه حره برده و ميان مساكين توزيع كند. سكينه در حادثه كربلا همراه پدرش امام حسين (عليه السلام) حضور داشت و شاهد شهادت ايشان بوده و پيكرش را در آغوش كشيده است .  ايشان با اسرا و سرهاى شهيدان به كوفه و سپس به شام برده شد و بعد با برادرش امام زين العابدين (عليه السلام)به مدينه بازگشت . و روايت شده هنگامى كه زنان اهل بيت بر يزيد وارد شدند او به رباب گفت: اى ام سكينه تويى كه حسين درباره تو و دخترت گفت: به جانت قسم خانه اى كه در آن سكينه و رباب هستند دوست مى دارم؟ او پاسخ داده آرى. از اشعار بر مى آيد كه امام (عليه السلام) سكينه را بسيار دوست ميداشت .

رباب مادرحضرت سکينه

سکينه و عبدالله که در کتب مقاتل از آن به نام علي اصغر(ع) ياد مي شود هر دو از رباب بودند.

 رباب بانويي باشخصيت و بزرگوار بود. درباره شخصيت اين بانو و جايگاهي که در نگاه امام حسين(ع) داشت همين بس که آن حضرت(ع) علاقه و احترام خويش به رباب و نيز سکينه دختر او را اين گونه بيان مي کند: به جان تو سوگند من خانه اي را دوست دارم که در آن سکينه و رباب باشند. آن دو را دوست دارم و همه مالم را براي آنان بذل مي کنم و هيچ ملامتگري نيز حق سرزنش مرا ندارد.

 «رباب که در کربلا نيز حضور داشت و پس از شهادت حسين(ع) با کس ديگري ازدواج نکرد و گفته اند حتي زير سقف نيز جاي نگرفت تا آنکه پس از يک سال، غم جانکاه اين مصيبت، او را از پاي در آورد و در مدينه درگذشت.

 حضرت سکينه در دامان اين پدر و مادر رشد کرد و در اين محيط معنوي در کنار عمه بزرگوار خود زينب و برادر عزيزش امام سجاد(عليهما السلام) به درجات عالي رسيد. اين محيط مساعد در شکل گيري شخصيت انساني و اجتماعي و الهي او تأثيري ديگر داشت. او شاهد ماجراهاي غمبار کربلا بود و به قراري که سيد بن طاوس نوشته است سکينه پس از شهادت پدرش و احتمالاً در غروب عاشورا جسد پاره پاره پدر را در بغل گرفت .

 

شخصيت علمي و اخلاقي

 حضرت سکينه(س) طبعي لطيف داشت و يکي از خصوصيات بارز ايشان تسلط به ادبيات و اشعار عرب بوده است و خود نيز اشعار فصيح و بليغي مي سرود. خبرگي او به شعر تا آنجا بود که شعرا سروده هاي خويش را براي داوري نزد او مي آوردند تا قضاوت کند که کدام يک برتر است و به قضاوت او نيز رضايت مي دادند.

در مورد عبادت و مقام معنوي حضرت سکينه(س) امام حسين(ع) فرمود: «و اما سکينه فغالب عليها الاستغراق مع الله فلا تصلح لرجل» اما سکينه آن چيزي که بر او غلبه دارد اشتغال کامل با خداوند است، لذا مناسب هيچ مردي نيست.

 اين بانوي عفيف هنگامي اسرا را به شام آوردند به يکي از صحابه پيامبر(ص) به نام «سهل بن سعد ساعدي» که حضور داشت، فرمود: به اين کسي که اين سر بريده را بر نيزه دارد بگو که سر را جلوتر از ما ببرد تا مردم مشغول نگاه به آن سر شوند و به حرم رسول خدا(ص) نگاه نکنند. دختر امام حسين(ع) از شجاعتي قابل تحسين برخوردار بود. وي در برابر ظالمان سکوت نمي کرد و به انجام تکاليف الهي همت مي گمارد. او از هياهوي تبليغاتي هراسي به دل راه نمي داد و با صلابت فاطمي دشمن را خوار و رسوا مي نمود، با دليل و منطق سخن مي گفت و حقانيت خويش را به اثبات مي رساند. وي وقتي سر بريده فرزند زهرا (س) را مقابل يزيد مشاهده کرد که او با جسارت بدان هتاکي مي کند و شعر پيروزي مي سرايد، فرياد برآورد و گفت:به خدا، سخت دل تر از يزيد نديدم و کافر و مشرکي بدتر و جفاکارتر از او نيست. از ايشان در کتب روايي شيعه احاديثي نقل شده است و ايشان را به عنوان راوي حديث نام برده اند.

 به عنوان نمونه زماني که دشمن، او و ديگر زنان را به قتلگاه برد تا از کنار کشتگان عبور دهد، او ناگهان بر پيکر خونين پدر افتاد و او را به آغوش گرفت و طوري گريست که دوست و دشمن گريان شدند. عمر بن سعد فرمان داد با زور و تهديد دختر امام حسين(ع) را از بدن پدر جدا نموده و همراه بقيه مصيبت ديدگان به اسارت برند.

 

 حضرت سکينه مي گويد: وقتي پيکر پدرم را در آغوش گرفتم، از حلقوم بريده اش اين ندا را شنيدم که مي گفت:

 «شيعتي ما ان شربتم ماء عذب فاذکروني

 او سمعتم بغريب او شهيد فاندبوني »

 شيعيان من! هر زمان که آب گوارايي نوشيديد، مرا به ياد آوريد و اگر سرگذشت غريب و شهيدي را شنيديد، بر من بگرييد!

 

 خانم سکينه(س) در خانه امام سجاد(ع) زندگي مي کرد؛ خانه اي که صاحب آن براي گريه بر «سيدالشهدا» روز و شب نمي شناخت. زماني که از امام مي خواستند کمتر بگريد تا چشمانش آسيب نبيند، مي فرمود: چگونه نگريم در حالي که ديدم خواهران و عمه هايم در عصر عاشورا از اين خيمه به آن خيمه مي دوند؟! در چنين فضايي بود که او آموخت چگونه بايستي راه و پيام امام حسين(ع) را تبليغ کند.

اازدواج

ازدواج اين بانوي بزرگوار نيز در تاريخ مبهم است، اما آنچه از نظر برخي پژوهشگران شيعه مورد پذيرش است ازدواج سکينه(س) با پسر عمويش عبدالله بن حسن(ع) است. البته ازدواج با مصعب بن زبير نيز در نگاه خانم بنت الشاطي از نظر شيعه پذيرفته شده است و نه بيش از آن.

وفات

تاريخ وفات حضرت(س) را سال 117 هجري نوشته اند. ابن خلکان تاريخ دقيق آن را پنجشنبه 5 ربيع الاول اين سال نوشته است. بدين ترتيب سکينه(س) هنگام وفات حدود 67 تا 70 سال سن داشته است. وفات او در مدينه و در زمان حکومت هشام بن عبدالملک در حالي که خالد بن عبدالملک حاکم مدينه بود اتفاق افتاد. قبر او را در ناحيه زاهر که در مسير عمره قرار دارد شمرده اند. درگذشت سکينه(س) در زمان امامت حضرت صادق(ع) اتفاق افتاده است.

 

 



:: موضوعات مرتبط: مسجد صاحب الزمان شهرک ایثار , ,
:: برچسب‌ها: حضرت سکینه سلام الله علیها , ,
تاریخ : جمعه 29 آذر 1392
بازدید : 329
نویسنده : ابراهیم زارع

رود کر در نزدیکی روستای دوشاخ

 

 

 

زیست بوم دریاچه بختگان

 

http://mohammaddarvish.com/desert/wp-content/uploads/bakht.jpg 

http://mohammaddarvish.com/desert/wp-content/uploads/bakht-8.jpg 



:: موضوعات مرتبط: مناظر طبیعی روستا , ,
:: برچسب‌ها: رود کر , دریاچه , بختگان , گاوکان , شهرک ایثار , ,
تاریخ : جمعه 29 آذر 1392
بازدید : 259
نویسنده : ابراهیم زارع

یکی از اعضای شورای اسلامی شهرک بیان کرد که:
"ان شا الله به زودی اقدام به نصب وسایل پارک می کنیم.پیشاپیش از همه مردم شهرک تشکر می شود."

 

امید است با پیگیری مسوولین و حمایت مردم هرچه سریعتر امکانات این پارک در روستا ایجاد شوند.



:: موضوعات مرتبط: مسوولین روستا , ,
تاریخ : دو شنبه 18 آذر 1392
بازدید : 293
نویسنده : ابراهیم زارع

گناهان کبیره که در کتاب شهید دستغیب بیان شده است به شرح زیر است :

شرك به خدا - يأس - القنوط من رحمت الله - الامن من مكر الله - آدم كشي - عقوق والدين - قطع رحم - خوردن مال يتيم - رباخواری - زنا - لواط - قذف - شرابخواری - قمار - اشتغال به ملاهی - غنا - دروغ - سوگند دروغ - گواهی دروغ - گواهی ندادن - پيمان شكنی - خيانت به امانت - دزدی - كم فروشي - حرام خواری - حبس الحقوق - فرار از جهاد - تعرب بعد از هجرت - كمك به ستمگران - ياری نكردن ستم ديدگان - سحر - اسراف - تكبّر - جنگ با مسلمانان - خوردن مردار و خون و گوشت خوك - ترك نماز عمداً - زكات ندادن - استخفاف حج - ترك يكی از واجبات - اصرار بر گناه - غيبت - نميمه - ريختن آبروی مومن - مكر و نيرنگ - احتكار - حسد - دشمنی كردن با مومن - مساحقه - قيادت و دياثت - استمناء - بدعت - حكم ناحق - كارزار در ماه حرام و بازداشتن از راه خدا - كفران نعمت - فتنه - فروختن اسلحه به كفّار - بهتان - هتك حرمت مقدّسات

 

 

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید کتاب گناهان کبیره اثر شهید مهراب آیت الله سید عبدالحسین دستغیب را از اینجا دانلود کنید:

دانلود کتاب گناهان کبیره



:: موضوعات مرتبط: مسجد صاحب الزمان شهرک ایثار , ,
:: برچسب‌ها: گناهان کبیره , شهید دستغیب , دانلود , کتاب گناهان کبیره , ,
تاریخ : چهار شنبه 13 آذر 1392
بازدید : 465
نویسنده : ابراهیم زارع


:: موضوعات مرتبط: شهدای روستا , ,
تاریخ : چهار شنبه 13 آذر 1392
بازدید : 356
نویسنده : ابراهیم زارع

 

شهید: حسن دهقان

فرزند : علی

عضو : ارتش جمهوری اسلامی ایران

تاریخ تولد :۱۳۳۸

محل تولد : روستای شهید آباد

تاریخ شهادت : ۲۱/۸/۱۳۶۹

محل شهادت  : جاده مریوان کردستان

عملیات :  ـــــــ

محل دفن : گلزار شهدای امامزاده اسحاق ـ خرامه

شهیدان حماسه سازان جاودانه تاریخ هستند و چه زیبا سرودند حماسه عشق را و عاشقانه به وصال محبوب رسیدند .و در او فنا شدند و برای همیشه تاریخ جاوید گشتند .

شهید حسن دهقان نیز یکی دیگر از حماسه سازان جاودانه تاریخ گشت ، او در سال ۱۳۳۸ در روستای محمود آباد کربال دیده به جهان گشود ، بعد از سپری نمودن دوران کودکی وارد مدرسه شد و دوره ابتدایی را در روستای خود گذراند ، سپس جهت ادامه تحصیل به خرامه رفت و تا سال دوم دبیرستان تحصیل نمود سپس ترک تحصیل کرد و پس از مدتی وارد ارتش شد و به استخدام ارتش درآمد . بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ازدواج کرد که حاصل ازدواجش یک دختر و سه پسر می باشد استوار یکم شهید حسن دهقان با شروع جنگ وظیفه خود دانست که برای خدمت به کشور راهی جبهه شود ، بنابراین با توجه به این که او یک ارتشی بود دائما در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور فعال داشت تا این که در تاریخ ۲۱/۸/۱۳۶۹ در جاده مریوان در هنگام ادای ماموریت ، با واژگون شدن خودرو به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و به وصال دوست رسیدند .

 

خصوصیات شهید استوار یکم شهید حسن دهقان

از نظر اخلاقی ، دائما بادوست و قوم واهل محل با خنده روبرو می شد و هیچ موقع فکر جمع آوری مال دنیا نبود در موقع مرخصی به دیدار خویشاوندان می رفت با شروع دوره راهنمایی نماز و روزه و دیگر عبادات را انجام می داد و در مورد جبهه می گفت : ما باید در جنگ پیروز شویم و با سربلندی برگردیم .

از طرف خانواده و پدر شهید

تابستان ۱۳۷۸

 

 

وصیت نامه شهید

بسم رب شهدا و الصدیقین

اینک که بار سفر بسته و راهی دیار عشقم کوله باری از اعمال زشت و زیبای خود را پرورش دادم و امیدم این است که بتوانم از این کوله بار سنگین زاد و توشه ای هر چند مختصر برای این سفر پر فراز و نشیب بیندوزم و در پایان این راه طولانی از خداوند خواستارم به یاران محبوب و درگاه ابدیت بپیوندم چرا که می گویند : شهید سعید است و شهادت سعادت عزیزانم مدت زمانی است که در دل خود ندایی احساس می کنم صدایی که مرا به سوی ابدیت می خواند احساس می کنم چند صباحی بیش مهمان شما نخواهم بود و همین روزها باید توشه آخرت را بر دوش گیرم و راهی منزل جاوید شوم جایی که می گویند آرامگاه عاشقان است و کوی دلدادگان حق از شما خواهش می کنم مرا حلال کنید مادر و پدر مهربانم می دانم که من کوچکتر از آنم که حرفی برای شما داشته باشم اما خواهش می کنم احساس سرور و سربلندی کنید از این که در کشوری زندگی می کنید که رهبری چون خمینی دارد و حکومتی چون اسلام .

مادر از زمانی که امام فرمان جنک را صادر کرد دیدم پدری شایسته . . . مرا راهی جبهه های حق علیه باطل کرد . من چگونه می توانستم سخاوت را نیاموزم در حالی که بزرگترین اسوه سخاوت را می دیدم پدر جان به یاد دارم زمانی که از شما خواستم به من بگویید که اگر در این راه به شهادت برسم چه خواهید کرد و شما فرمودید با وجودی که پاره تنم را از دست میدهم اما مفتخرم از این که چنین فرزندان فداکاری در اسلام وجود دارد که جان خود را فدای این ناموس می کنند من به امت اسلام تبریک می گویم که چنین فرزندانی دارد که با مرگ خود شمع اسلام را فروزان نگه می دارند و من به خود می بالم از این که در دستان چنین رادمردی پرورش یافته ام . . . شما فرزندانم بی گمان شما سال ها بعد از این دست نوشته ها خواهید ماند به شما تبریک می گویم که در جامعه ای زندگی می کنید که روح پاک معنویت در آن جای گرفته پسران عزیزم از شما می خواهم که پیرو خط رهبری باشید. . . دخترم بی گمان میدانی که شما زن ها میراث دار پاکی مریم و نجابت زهرایید عزیزانم از شما درخواست می کنم در مرگ من سیاه مپوشید و اشک ماتم نریزید زیرا اشک تنها شایسته ( هنگام) دعاست و التیام بخش روح نابسامان و مرحمی است بر گناهان هنگامی که سر به سجده می گذارید.

 بنده گوش به فرمان حق حسن دهقان

 



:: موضوعات مرتبط: شهدای روستا , ,
:: برچسب‌ها: شهید , حسن دهقان , امامزاده اسحاق , خرامه , ارتش , جمهوری اسلامی ایران , مریوان , کردستان , روستا , شهید آباد , استوار یکم , ازدواج , کودکی , نماز , روزه , سجل آباد ,
تاریخ : چهار شنبه 13 آذر 1392
بازدید : 481
نویسنده : ابراهیم زارع


:: موضوعات مرتبط: شهدای روستا , ,
تاریخ : دو شنبه 11 آذر 1392
بازدید : 367
نویسنده : ابراهیم زارع
  گاوکان  
 
گاوکان . (اِخ ) دهی است از دهستان کربال بخش زرقان شهرستان شیراز، واقع در 59000گزی جنوب خاور زرقان کنار راه فرعی بندامیر به خرامه . جلگه ، معتدل ، مالاریائی . دارای 796 تن سکنه . آب آن از رود کر، محصول آنجا غلات ، برنج و تریاک و شغل اهالی آن زراعت است . (از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 7).

 

 

منبع: http://www.loghatnaameh.org



:: موضوعات مرتبط: درباره روستا , ,
:: برچسب‌ها: لغت نامه , دهخدا , گاوکان , کربال , بند امیر , تریاک , رود کر , برنج , زارعت ,
تاریخ : دو شنبه 11 آذر 1392
بازدید : 422
نویسنده : ابراهیم زارع

قبرستان گاوکان

قبرستان گاوکان
نام گورستان گاوکان
کشور Flag of Iran.svg ایران
استان استان فارس
شهرستان شهرستان شیراز
اطلاعات اثر
کاربری گورستان
دیرینگی دوره قاجار
دورهٔ ساخت اثر دوره قاجار
اطلاعات ثبتی
شمارهٔ ثبت ۲۰۹۷۶
تاریخ ثبت ملی ۳۰ بهمن ۱۳۸۶

قبرستان گاوکان مربوط به دوره قاجار است و در  ۲۰ متری روستای کهنه گاوکان واقع شده و این اثر در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۰۹۷۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در این قبرستان قبرهایی با پیشینه ای بیش از 300 سال نیز وجود دارند. به دلیل بی تفاوتی مسولین و بالاتر از آن بی تفاوتی مردم این روستا  متاسفانه بخش هایی از آن از بین رفته است. در این قبرستان قبر دو تن از شهیدان 8سال دفاع مقدس، قبر سادات و قبور بسیاری از نیاکان مردم روستا وجود دارد.

یکی از استفاده هایی که هنوز هم از این قبرستان می شود این است که هر ساله در روز تاسوعا مردم از روستای شهرک ایثار به سمت این قبرستان رفته و در آنجا به عزاداری سرور و سالار شهیدان می پردازند.

 

منبع: وکیپدیا (http://fa.wikipedia.org/wiki/)



:: موضوعات مرتبط: درباره روستا , ,
:: برچسب‌ها: قبرستان , گاوکان , شهیدان 8سال دفاع مقدس , قاجاریه , آثار ملی , عزاداری , شهرک ایثار ,
تاریخ : یک شنبه 10 آذر 1392
بازدید : 353
نویسنده : ابراهیم زارع
 
۹ آذر ۱۳۹۲
خانواده مقتول از قصاص قاتل گذشت
 

طی مراسمی در یک اقدام خداپسندانه و خیرخواهانه و با حضور امام جمعه ،فرماندار اعضای شورای اداری شهرستان و مردم مومن شهرک ایثار از توابع بخش مرکزی شهرستان خرامه یک خانواده مقتول از قصاص قاتل گذشت کردند.


به گزارش روابط عمومی فرمانداری خرامه، خانواده مرحوم ابوذر عمادی مقدم 17 ساله که در سال 84 بر اثر درگیری لفظی با دوست مدرسه ای خود بنام علی دهقان شیبانی 16 ساله ساکن شهرک ایثار بر اثر ضربه چاقو به ران پای خود پس از انتقال به درمانگاه خرامه جان خود را از دست می دهد. که بعد از گذشت 8 سال از این حادثه با وساطت ریش سفیدان، اقوام و شورای اسلامی این شهرک و مسئولان شهرستان اعلام رضایت نمود. خانواده مقتول پس از اعلام حکم اعدام از سوی مراجع قضایی ،برای رضای خدا و صاحب شریعت حضرت صاحب الزمان (عج) از اعدام قاتل خود داری نمودند و اعلام رضایت کردند.

 



:: موضوعات مرتبط: درباره روستا , ,
:: برچسب‌ها: گذشت , عفو , شهرک ایثار , مرحوم ابوذر غفاری , علی دهقان , قاتل , مقتول ,
تاریخ : یک شنبه 10 آذر 1392
بازدید : 369
نویسنده : ابراهیم زارع
  • مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مسئولین شهرستان خرامه در مسجد صاحب الزمان (عج) شهرک ایثار از توابع بخش مرکزی شهرستان خرامه برگزار شد.
  • به گزارش روابط عمومی فرمانداری خرامه،داریوش دهقان در این باره اظهارداشت: همه ما باید در ایام دفاع مقدس با اجرای برنامه های مختلف فضا جامعه مانند ایام دفاع مقدس کنیم.

    وی گفت: مقاومت جانانه مردم در طول هشت سال دفاع همه جانبه و تحمل سختیها در مقابل هجوم متجاوزین موجب شد تا شاهد به زانو در آمدن دشمنان و عزت و سرافرازی امت مسلمان گردیم.

    فرماندار خرامه ادامه داد: کمیته های بسیاری از جمله ،کمیته ایثارگران،کمیته فرهنگی و هنری، تبلیغات و مراسم،کمیته بانوان،کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی، دانش آموزان،اصناف و کارگری در سطح شهرستان خرامه برای اجرای برنامه های دفاع مقدس فعال گردیده است.

    در ادامه غلامرضا صفر پور استاد دانشگاه شیراز و کازرون در ابتدای صحبت های خود به سالروز عملیات ثامن الائمه (ع) اشاره کرد و در ادامه به تشریح تشکیل انقلاب اسلامی پرداخت.

    وی افزود : این انقلاب شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را به پا داشت ، در زمانیکه که دنیا بین دو کدخدای شرق و غرب تقسیم شده بود انقلابی به نام دین توسط امام خمینی (ره) تشکیل شد، غرب از این ترس داشت که تاج و تختش از دست برود به همین خاطر شاهد توطئه های بنی صدر، اختلافات بین مسئولین و بلوکه کردن سرمایه ها در اوایل انقلاب بودیم.

    صفرپور در ادامه به تشریح جنگ و زوایای خیانت های رییس جمهور وقت پرداخت و گفت : زمانیکه بنی صدر می گفت زمین می دهیم و زمان می گیریم چهار عملیات ما شکست خورد آنجا بود که خدمات شهید صیاد شیرازی و محسن رضایی با همکاری سپاه و ارتش به کار گرفته شد.

    این استاد دانشگاه با اشاره به دشمنی های غرب در انتخابات امسال اظهار داشت : دشمن فکر می کرد با فشار و تحریم، مردم در انتخابات شرکت نمی کنند اما مردم ما برای شکم انقلاب نکردند چراکه وصیت نامه هیچ شهیدی بوی مسائل مادی نمی دهد.

    وی در ادامه خطاب به جوانان اظهار داشت : این انقلاب به سادگی به دست ما نرسیده است. ما هرچه که داریم از شهدا داریم.

    صفرپور به مسائل سوریه اشاره کرد و گفت : در سوریه 8 کشور در حال جنگ هستند و هدف آنها قیچی کردن این کشور و رسیدن به ایران است.

    وی در پایان به عدم حضور رییس جمهور در ضیافت سازمان ملل اشاره کرد و آن را نوعی نرمش قهرمانانه عنوان داشت و از پیروزی اسلام در آینده ای نزدیک خبر داد.

    در ابتدای این مراسم برخی از رزمندگان و آزادگان جنگ تحمیلی به بیان خاطراتی از دفاع مقدس پرداختند

 

منبع http://www.farsp.ir



:: موضوعات مرتبط: شهدای روستا , ,
:: برچسب‌ها: شهرک ایثار , خرامه , سجد صاحب الزمان , داریوش دهقان , فرمانداری خرامه , دفاع مقدس , گاوکان , امام خمینی ,
تاریخ : شنبه 9 آذر 1392
بازدید : 308
نویسنده : ابراهیم زارع

با سلام

تمام کسانی که ........

هنوز  عقده زیارت حرم ساقی خشکیده لب عالم

حضرت ابالفضل العباس علیه السلام

تو دلشون هست............

می تونند با کلیک کردن بر روی عکس فوق به زیارت بروند.

 

نائب الزیاره

دوستان عزیزی که وارد این سایت کی شوند می توانند با ثبت مشخصات خود از راه دور حرم آقا را زیارت کنند. وقتی در سایت مشخصات خود را وارد می کنید در لیست انتظار قرار می گیرید تا زمانی که یکی از خدام حرم به نیابت از شما به زیارت حرم برود. زمانی که این کار انجام شد برای شما یک ایمیل راسال خواهد شد که نشان می دهد یکی از خدام حرم با نیابت از شما به زیارت رفته است.

 

 

التماس دعا................................

 

سلامتی و تعجیل در فرج آقا صاحب الزمان صلوات .

 

 



:: موضوعات مرتبط: مسجد صاحب الزمان شهرک ایثار , ,
:: برچسب‌ها: نائب الزیاره , حرم , حضرت ابالفضل علیه السلام , زیارت از راه دور , عقده دل , ساقی , زیارت , نیابت , ,
تاریخ : جمعه 8 آذر 1392
بازدید : 280
نویسنده : ابراهیم زارع

 خاطرات سرلشگر خلبان شهید حاج مصطفی اردستانی
 تبعيض ممنوع
 « يکي از پرسنل نهاجا »

در يکي از يکانهاي نيروي هوايي ، مسئول خبازخانه بودم و براي جيرة غذايي سربازان نان بربري درست مي‌کرديم . از فرط علاقه‌اي که به تيمسار اردستاني داشتم ، يک روز براي اينکه بخشي از محبتهاي ايشان را جبران کنم ، چند قرص نان بربري خوب و کنجد زده طبخ کردم و به دفتر کارش بردم تا براي صبحانه ميل کند .
از آجودان خواستم اجازه بدهد به دفتر تيمسار بروم ، آجودان گفت :
تيمسار خودشان گفته‌اند که نان بياوريد ؟
نه ، من خودم آورده‌ام .
با شناختي که من از تيمسار دارم فکر نمي‌کنم بپذيرد . ولي به هر حال الآن هماهنگ مي‌کنم .
آجودان ، با اکراه ، گوشي تلفن را برداشت و به تيمسار ورود مرا اطلاع داد و کسب اجازه کرد . اما از اينکه براي چه کاري آمده‌ام ، هيچ نگفت . تيمسار نيز موافقتش را اعلام کرد .
در زدم و با نانهايي که در دست داشتم وارد اتاق شدم . تيمسار خيلي گرم مرا تحويل گرفت و گفت :
… بفرماييد ! کاري داشتيد ، مشکلي پيش آمده ؟
خير تيمسار ، هيچ مشکلي نيست . فقط چند قرص نان براي شما آورده‌ام تا براي صبحانه ميل کنيد .
وقتي اين حرف را شنيد ، چهرة خندانش به يکباره تغيير حالت داد و يکي از نانها را از دستم گرفت و به دقت ورانداز کرد . در حالي که چهره‌اش در هم شد ، رو به من کرد و گفت :
آيا نان سربازها هم همين‌طور است ؟
خير تيمسار ، آنها کنجد ندارند و از لحاظ کيفيت هم به خوبي اينها نيست .
خيلي زود اينها را برگردان ! اگر شما را نمي‌شناختم خيلي دلگير مي‌شدم و شما را سرزنش مي‌کردم . به جاي اين کارها سعي کن کيفيت نان سربازها بهتر شود .
من که از کار خود شرمنده شده بودم ، در حالي که مرتب از تيمسار عذرخواهي مي‌کردم ، اجازه مرخصي خواسته و اتاق را ترک کردم .



:: موضوعات مرتبط: مسجد صاحب الزمان شهرک ایثار , ,
:: برچسب‌ها: حاج مصطفی اردستانی , خلبان , سرباز , تیمسار , خاطرات ,
تاریخ : جمعه 8 آذر 1392
بازدید : 4330
نویسنده : ابراهیم زارع

روستای شهرک ایثار 

 
 

شهرک ایثار (شیراز)، روستایی از توابع بخش کربال شهرستان شیرازا در استان فارس ایران است. این روستا خود از چهار بخش اصلی تشکیل شده است که در حقیقت خود نماینده چهار روستا می باشند. روستای گاوکان - روستای سیف آباد - روستای پیرآباد - روستای گرمنجان . به تازگی در کنار این روستا دو بخش دیگر به نام های مجتمع سازمانی  و  عشایر شهرک تشکیل شده است. مجتمع سازمانی حاصل تلاش دولت نهم و دهم در این روستا برای ایجاد خانه های سازمانی است. عشایر شهرک نیز قبل از احداث مجتمع مسکونی شهرک ایثار در ضلع جنوبی شهرک اقدام به ساخت خانه کردند.

جمعیت

این روستا در دهستان کربال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۸۰۰ نفر (۴۲۰خانوار) بوده‌است.

موقعیت جفرافیایی

 شهرک ایثار در فاصله 15 کیلومتری غرب شهرستان خرامه و در فاصله 70 کیلومتری شرق شیراز می باشد یعنی این روستا دربین دو شهرستان شیراز و خرامه می باشد. از طرف دیگر نیز در فاصله 45 کیلومتری شمال غرب سروستان و در فاصله 70 کیلومتری جنوب شرقی مرودشت می باشد.

 



:: موضوعات مرتبط: درباره روستا , ,
:: برچسب‌ها: روستای شهرک ایثار , گاوکان , سیف آباد , پیرآباد , گرمنجان , عشایر شهرک ایثار , خرامه , کربال , ,
تاریخ : جمعه 8 آذر 1392
بازدید : 377
نویسنده : ابراهیم زارع

 

آقاجان گاوگاني

 

شهید :آقا جان گاوکانی

فرزند :

عضو : بسیج

تاریخ تولد : ۱۳۳۸

محل تولد : روستای گاوکان

تاریخ شهادت : ۱۷/۱۱/۶۱

محل شهادت : زبیدات

عملیّات :

محل دفن : گلزار شهدای روستای گاوکان

 

شهید آقاجان گاوکانی بعد از سپری نمودن ایام کودکی به مدرسه رفت و دوران ابتدایی را به اتمام رساند، بخاطر فقر اقتصادی خانواده و عدم وجود مدرسه در روستا مجبور به ترک تحصیل شد . و در همان روستا به کار مشغول شد و خانواده اش را درتامین هزینه های زندگی یاری می داد. در ۱۵ بهمن سال ۱۳۵۸ خودرا به نیروی انتظامی معرفی کرد و به خدمت سربازی رفت . دوره آموزشی را در کرمان گذراند و برای انجام خدمت به شیراز منتقل شد . چهارماه بعد از اتمام خدمت سربازی اش در اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد.

دردی ماه ۶۱ از طریق بسیج شیراز عازم پادگان شهید دستغیب اهواز گردید و پس از آموزشهای لازم به طرف منطقه عملیاتی محرم در جبهه زبیدات اعزام شد . او تدارکات چی بود و مهمات حمل می کرد که مدتی نیز بخاطر درد گوش در بیمارستان ارتش نیز گردید . سر انجام در تاریخ ۱۷/۱۱/۶۱ بر اثر ترکش خمپاره در جبهه زبیدات شربت شهادت را نوشید و به لقاء الله پیوست.

 

 

 فرازی چند از وصیت نامه شهید آقاجان گاوکانی

بسم الله الرحمن الرحیم

. . . ای مادر تو که با خون جگر مرا بزرگ کردی ، تا برای شما درختی بشوم که این درخت برای شما ثمر نداشت . اما برای امیدواری ثمر بخشی بود که با شهید شدن من ناراحت نشوید که منافقین از شما خوشحال شوند چون من راهی را که انتخاب کرده ام راه سرورشهیدان حسین است . ای پدر مهربان تو که برای من زحمت کشیدی که شاید برای تو گلی باشم که بو دهم و شما را از گرفتاریها و بدبختیها نجات دهم ، اما برای شما بویی ندارم و این گل به اسلام بو داد و خدا کند که با شنیدن خبر شهادتم شما هیچگونه ناراحتی نداشته باشید و پدر مهربانم شما تا آنجا که دستت می رسد به اسلام کمک کن و امام را همیشه در وقت نماز دعا کن و نگذار که منافقین دست یابند و چون من ، راه راستین اسلام را در نظر گرفتم و بار سفر را بستم که امیدوارم در راه خدا شهید شوم و چون سرور شهیدان حسین (ع) . و حسین با ۷۲ تن در مقابل لشکر کفر ایستادگی کرد و شهید شد و پیروز هم شد و خدا کند که ما هم پیروزی اسلام بر علیه ظلم و ستم ستمگران و منافقین را شاهد باشم.

. . . ای خواهر عزیزم تو هم مثل زینب که کاخ یزید آن زمان را به لرزه در آورد تو هم کاخ سفید و کاخهایی که برای ستمگر و ظلم است را به لرزه در آور و شما از شهید شدن من هیچگونه ناراحتی نداشته باشید . مادر و پدر  جان اگر از شما پرسیدند که پسرت به کجا رفته ؟ بگویید : رفته در دانشگاه حسین درس یاد بگیرد. . . .

وصیتم به ملت شهید پرورایران این است که امام را تنها نگذارید .همه شما را به خدا می سپارم و خدا به شما صبر دهد. والسلام

 

برگرفته از پرونده شهید در بنیاد شهید خرامه

 


:: موضوعات مرتبط: شهدای روستا , ,
:: برچسب‌ها: شهید , آقاجان گاوکانی , شهرک ایثار , گاوکان , وصیت نامه شهید , گلزار شهدا , ,
تاریخ : چهار شنبه 6 آذر 1392
بازدید : 455
نویسنده : ابراهیم زارع

بسم رب الشهداء و الصدیقین

عسكر گاوكاني

 

شهید عسکر گاوکانی

تاریخ تولد : ۱۳۴۵

محل تولد : روستای گاوکان

نام پدر : خانباز

تاریخ شهادت : ۱۲/۱۱/۱۳۶۵

عضویت : سرباز وظیفه

محل شهادت : شلمچه

عملیات : کربلای ۵

محل دفن : گلزار شهدای روستای گاوکان

 

زندگینامه شهید

شهید عیکر گاوکانی در آغوش گرم پدر ومادر رشد کرد ، در سن هفت سالگی در همان روستا او را به مدرسه فرستادند که در هنگام تحصیل علاقه زیادی نسبت به درس از خود نشان می داد و بعد از اینکه به کلاس پنجم ابتدایی رسید بدلیل وضع اقتصادی نا مطلوب خانواده مدرسه را ترک کرد و با اینکه سن کمی داشت در کارهای کشاورزی به یاری پدر شتافت ، شهید گاوکانی به رانندگی علاقه زیادی داشت و به همین دلیل برای امرار معاش و تامین مایحتاج زندگی خانواده و یاری رساندن به پدر در تامین مخارج زندگی ، روی کمباینهای روستاهای اطراف به کار مشغول شد و حق الزحمه خود را برای خرج خانواده بکار می بست۰ زندگی او بدین منوال گذشت تا اینکه به سن مشمولین خدمت سربازی رسید۰ با اجازه پدر و مادر دفترچه آماده به خدمت گرفت و برای دیدن دوره آموزشی به پادگان شهید بهشتی جهرم اعزام شد۰ بعد از گذراندن دوره آموزشی او را به اهواز منتقل کردند و بخاطر اینکه در رانندگی مهارت داشت او را راننده یک آمبولانس کرده و وظیفه حمل شهدا و مجروحین از خط مقدم به پشت جبهه به او سپردند۰ تا اینکه در تاریخ ۱۲/۱۱/۶۵ در حالی که میئولیت انتقال شهدا و مجروحین عملیات کربلای ۵ را به پشت جبهه به عهده گرفته بود در هنگام بازگشت از خط مقدم بر اثر اصابت یک خمپاره در نزدیک آمبولانس به درجه رفیع شهادت که آرزوی دیرینه خود بود رسید۰

 

 

خصوصیات شهید

شهید عسکر گاوکانی از نظر خصوصیات اخلاقی و رفتاری طوری بود که همه مردم با او معاشرت می کردند و از اخلاق خوب و پسندیده او راضی بودند و اخلاق خوب او نزد همه زبانزد بود۰ با اعضای خانواده و مردم روستا و دیگران با نیکی و خوشرویی برخورد می کرد و در کارهایش با والدین و اهل خانواده مشورت می کرد۰ اهل خانواده با جان و دل او را دوست می داشتند۰ شهید گاوکانی در هیج حالتی نماز را ترک نمی کرد۰ در ماه مبارک رمضان ، اعمال آن ماه را بطور کامل انجام می دادند و دیگران را نیز به رعایت دستورات اسلام سفارش می کردند۰ ارادت خاصی به پیامبران و امامان داشت و در مراسم عزاداری آنها مخصوصا در مراسم عزاداری ابا عبد الله الحسین (ع) شرکت می کرد۰ در مورد جبهه و جنگ می گفت : ما جوانان نباید امام و سرور خودمان را تنها بگذاریم و به ندای او گوش ندهیم ، بلکه باید با حضور خود در میدانهای جنگ به یاری او بشتابیم و از میهن خود دفاع کنیم هرچند که به شهادت برسیم۰ زیرا که شهادت هنر مردان خداست۰ و نیز می گفت که : ما از امام حسین (ع) و یاران ایشان که بالاتر نیستیم که جان خود را فدای اسلام کردند و آرزوی من به شهادت رسیدن در راه خدا و میهن است۰ در مورد شهادتش می گفت : اگر من به شهادت رسیدم برای من گریه و زاری نکنید و ناراحت نباشید ، صبور باشید و تقوای الهی را پیشه کنید و به خدا توکل داشته باشید۰

شعری از شهید

شبی آید بهار و ما نباشیــم/ بروید لاله زار و ما نباشیــــم

رفیـقان و عزیزان هم دم ما / روند صیــد شکار و ما نباشیم

 

پیام خانواده شهید

پیرو خط شهیدان باشیم و از انقلاب اسلامی که خون تعداد زیادی از مردم به پای آن ریخته شده است نگهداری کنیم و با اهداف آن آشنا شوید و بدانید که اینهمه شهید برای چه بود ، و هدف آنها چه بوده است اگر چه اهداف شهیدان و اسیران و جانبازان را در نظر بگیرید۰ و به آن فکر کنید و دیگر به کارهای خلاف که دور از شان اسلام است نپردازید۰

 

 

(از طرف خانواده و برادر شهید آقای ابراهیم گاوکانی مورخه ۱/۲/۷۹)

(نویسنده رسول عباسی در تاریخ آبان ۷م, ۱۳۹۰ ۰۵:۳۷ بعد از ظهر | شهداي شهرك ايثار )



:: موضوعات مرتبط: شهدای روستا , ,
:: برچسب‌ها: شهید , عسکر گاوکانی , شهرک ایثار , گاوکان , زندگینامه شهید , گلزار شهدا , ,
تاریخ : پنج شنبه 30 آبان 1392
بازدید : 538
نویسنده : ابراهیم زارع

درامتداد تحولات عمده ای كه تبلور صنعت آی - تی درهمه ابعاد زندگی بشر امروز ايجاد كرده است ، زندگی روزمره مردم هم دستخوش تغييراتی شده است . در اين ميان اصل صرفه جويی در زمان ، انرژی و هزينه ، و نيز اهميت كسب اطلاعات كافی و موثق درحداقل زمان نياز غيرقابل انكار بشرامروز است. امروزه و در كشورهای پيشرفته كمتركسی است كه مثلا برای خريدن يك دستگاه رايانه همراه اتومبيل خودرا روشن كرده ويا باصرف يك روز وقت خود به مراكز خريد واقع درچند كيلومتری محل كار يا زندگی خود برود ! زيرا اينترنت كار را برای او بسيار مطمئن تر ، آسانتر و ارزانتر كرده است .

 

»»اهداف««

اهداف اصلی و اوليه این سایت در اين راستا برای مصرف كنندگان و فروشندگان ايجاد مزايايی است كه بخشی از آن مزايا به شرح ذيل خلاصه ميگردد : برخی از مزايای منحصربه فرد پيش رو بازديد كنندگان :

الف ) صرفه جويی در وقت ، انرژی و هزينه ها برای كسب اطلاعات ( حتی نيمه های شب و روزهای تعطيل ) و يا خريد يك كالا 

ب ) امكان دستيابی آسان و كافی به اطلاعات موثق و غير جانبدارانه در مورد كالاها.

ج ) امكان مقايسه كالاهای‌ مختلف بصورت همزمان ، چه از نظر ظاهر و چه از نظر فنی .

د ) انتخاب و آشنائی با نزديكترين و در دسترس ترين فروشندگان .

ه ) اطمينان از خريد كالا به پايينترين قيمت ممكن با توجه به سامانه رقابتی موجود ميان فروشندگان.

و ) آشنايی دقيق با كيفيت و نامهای مختلف شركتهای ضمانت كننده كالاها .

ز ) خواندن نظرات افراد مختلف اعم از كارشناسان و مصرف كنندگان قبلی كالای مورد نظر شما در صفحه مشخصات كالا.

ح ) استفاده از ساعتهای غير مفيد و يا ساعات تعطيل فروشگاه ها جهت مطالعه و انتخاب كالای مورد نظر خود.

 

برخی از مزايای پيش رو فروشندگان

الف ) ورود به دنيای تجارت الكترونيكی بعنوان اولين قدم .

ب ) انجام تبليغاتی مدرن و پويا كه به شما اين امكان را ميدهد كه اولا از ميزان بازتاب تبليغاتتان ( بخصوص در صورت داشتن وب سايت اختصاصی ) آگاه باشيد و ثانيا با امكان تغيير آنلاين در كيفيت و كميت ارائه محصولاتتان ، روند موفقيت و پيشرفت تبليغ و فروشتان دردستان خودتان باشد.(مزيتی كه در هيچ نوع تبليغ ديگری وجود ندارد.)

ج ) امكان شركت همزمان و عادلانه طيف گسترده ای از فروشندگان (اعم از فروشندگان جزء و عمده) در كنار يكديگر. د ) گسترش بازه جغرافيايی ، محيطی و نوعی مشتريان خود به شكل نا محدود (فعلا) در سراسر ايران .

ه ) اطلاع رسانی بسيار سريع از كالاهای جديدخود با ارائه آنها به صورت كالاهای ليست ، و يا با تبليغ خاص آن كالا بصورت بنر . و ) آشنايی بيشتر با همكاران خود جهت گسترش زمينه همكاريهای فيمابين و رفع نياز های احتمالی .

ز ) استفاده از زمانهای خاص غير كاری ( مثلا ساعات ميانی شب و يا روزهای تعطيل ) برای انجام امور تبليغاتی و به روزكردن كالاها و يا قيمتهای آنها.

ح) امكان افزايش ساعات كاری فروشگاه ( مجازی ) شما به 24 ساعت كاری و نيز روزهای تعطيل ( حد اقل در حد مشاهده و انتخاب كالاهای شما توسط بازديد كنندگان ).

ايده " ميهن ماركت " به اين شكل جامع ، برای اولين بار در ايران و با بهره گيری تجربی و فنی از نمونه های موفق در اروپا و آمريكا توسط يك تيم كاری مجرب و طی يكسال كار وتحقيق (1387-1388) از مرداد ماه 1388 شروع به فعاليت نموده است .

 

منبع -------- سایت میهن مارکت -----www.mihanmarket.com



:: موضوعات مرتبط: فضای مجازی , ,
:: برچسب‌ها: میهن مارکت , خرید کالا , سفارش کالا , خرید اینترنتی , www , mihanmarket , com ,

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

این وبلاگ جهت معرفی روستای شهرک ایثار به تمام مردم ایران و در جهت حل مشکلات روستا راه اندازی شده است. امید است که با عنایت حضرت ولی عصر ارواحنافداه و یاری شما دوستان قدمی هرچند کوچک در راه آبادانی آن برداریم.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


RSS

Powered By
loxblog.Com