عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 370
نویسنده : ابراهیم زارع

وارن بافت

وارن بافت، دومین مرد ثروتمند جهان، طی یک مصاحبه جذابی عقاید خود را درباره ثروت و لذت فاش کرد. در زیر می توانید توصیه های دلنشین و نکاتی از زندگی او را بخوانید و کمی برای موفقیت و داشتن زندگی سعادتمند ترمزدستی زندگی خود را بکشید.

**او اولین سهام خود را در ۱۱ سالگی خرید و هنوز هم عقیده دارد که خیلی دیر شروع کرده است.

 * *دارایی ها در آن زمان بسیار ارزان بود، پس فرزندان خود را به سرمایه گذاری تشویق کرد.

 **او اولین زمین کشاورزی خود را در ۱۴ سالگی خریداری کرد؛ آن هم با جمع کردن درآمدهای ناشی از فروش روزنامه.

* *هر کسی می تواند با پس انداز پول های خود به امکانات زیادی برسد. فرزندان خود را به شروع یک تجارت تشویق کنید.

 **او هنوز در خانه ۳ اتاق خوابه ای که ۵۰ سال پیش خریداری کرده بود زندگی می کند. او می گوید هرچه می خواهد در این خانه وجود دارد. نکته جالب این است که خانه او هیچ حصار و دیواری ندارد.

- هیچ گاه بیش از آن چیزی که احتیاج دارید خرید نکنید.

**او همواره اتومبیل خود را می راند و هیچ راننده و محافظی ندارد.

 * *شما همان هستید که هستید نه آنچه که دارید.

 **او هیچ گاه با هواپیمای شخصی خود مسافرت نمی کند، درصورتی که او خود مالک بزرگ ترین شرکت تولیدکننده جت خصوصی است.

**همواره به این فکر کنید که چگونه می توانید با اقتصادی اندیشیدن از زندگی لذت ببرید.

* *شرکت او به نام Berkshire Hathaway / برکشایر هاتوی ۶۳ شرکت تابعه دارد.

 او هر سال یک نامه به مدیران آنها می نویسد و اهداف را مشخص می کند. او هیچ گاه جلسات متعدد و تماس های معمول شرکت ها را با آنها ندارد.

**او همواره به مدیران خود ۲ قانون را یادآور می شود: «همواره مراقب پول سهامداران باشید»، «قانون اول را فراموش نکنید».

 * *اهداف را تعیین کنید و مطمئن شوید که افراد شما روی آنها متمرکز هستند.

 **او هیچ گاه با جامعه شلوغ ارتباط برقرار نمی کرد. تنها تفریح او یک پاپ کورن و تماشای تلویزیون بود.

 * *سعی نکنید که با اموال خود به دیگران فخر بفروشید، تنها از چیزهایی که دارید خودتان لذت ببرید.

 **وارن بافت هیچ گاه یک موبایل یا حتی یک کامپیوتر نداشته است.

* *بیل گیتس، ثروتمندترین مرد روی زمین ۵ سال پیش او را ملاقات کرد. او تصور می کرد که هیچ نقطه مشترکی از لحاظ عقیده ای با او ندارد، بنابراین برای نیم ساعت برنامه ریزی کرده بود در صورتی که ملاقات آنها ۱۰ ساعت طول کشید و پس از آن از طرفداران وارن بافت شد.

 

 *********************************************

توصیه او به افراد جوان:
شادترین مردم کسانی نیستند که لزوما بهترین چیزها را داشته باشند، بلکه افرادی هستند که قدر امکاناتی را که دارند می دانند.

 * *از وام های بانکی دوری کنید و روی خودتان سرمایه گذاری کنید و همواره به یاد داشته باشید که: «پول انسان ها را خلق نمی کند، بلکه انسان ها هستند که پول را خلق می کنند»، «زندگی را به سادگی خودتان زندگی کنید.»

 **براساس حرف های دیگران عمل نکنید، فقط به آنها گوش کنید ولی هرچه را که احساس خوبی به آن دارید، انجام بدهید.

**به دنبال پوشیدن یا داشتن برندها نباشید، بلکه آنچه را که در آن احساس راحتی می کنید خریداری کنید.

 **پول خود را روی چیزهای غیرضروری خرج نکنید، بلکه روی چیزهایی سرمایه گذاری کنید که واقعا به آنها احتیاج دارید.

 **در نهایت اینکه این زندگی شماست، پس چرا این فرصت را در اختیار دیگران قرار می دهید تا روی زندگی شما حاکم باشند؟

 در خاتمه این نکته که: «شادترین مردم کسانی نیستند که لزوما بهترین چیزها را داشته باشند، بلکه افرادی هستند که قدر امکاناتی را که دارند می دانند.»



:: موضوعات مرتبط: فضای مجازی , ,
:: برچسب‌ها: ثروتمندترین افراد جهان , راز موفقیت , کسب در آمد , ,
تاریخ : سه شنبه 13 خرداد 1393
بازدید : 350
نویسنده : ابراهیم زارع
 
 وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعدَ الَّذِي جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ
 
يهودان و ترسايان از تو خشنود نمی شوند ، تا به آيينشان گردن نهی بگو:، هدايت ، هدايتی است که از جانب خدا باشد اگر از آن پس که خدا تورا آگاه کرده است از خواسته آنها پيروی کنی ، هيچ ياور و مددکاری از جانب او نخواهی داشت.
 
شان نزول آیه
نقل شده كه يهود مدينه و نصاراى نجران انتظار داشتند كه پيامبر اسلام (صلي الله عليه و آله) همواره در قبله با آنها موافقت كند، هنگامى كه خداوند قبله مسلمانان را از بيت المقدس به سوى كعبه گردانيد، آنها از پيامبر (صلي الله عليه و آله) مايوس شدند (و شايد در اين ميان بعضى از طوائف مسلمانان‏ ايراد مى‏كردند كه نبايد كارى كرد كه باعث رنجش يهود و نصارى گردد). آيه فوق نازل شد و به پيامبر اعلام كرد كه اين گروه از يهود و نصارى نه با هماهنگى در قبله و نه با چيز ديگر از تو راضى نخواهند شد، جز اينكه آئين آنها را دربست بپذيرى. بعضى ديگر نقل كرده‏اند كه پيامبر (صلي الله عليه و آله) اصرار فراوان داشت كه اين دو گروه را راضى كند، شايد اسلام را پذيرا گردند، آيه فوق نازل شد و به پيامبر (صلي الله عليه و آله) اعلام كرد كه اين فكر را از سر بدر كن، چرا كه آنها به هيچ قيمت راضى نخواهند شد جز آنکه از آئين آنها پيروي کني.
 
 
شما کسی رو می شناسید که در کارهای زیر شبیه غربی ها رفتار نکنه؟
- غذا خوردن
- لباس پوشیدن
- ساختمان سازی
- خوابیدن
- سلام کردن
- مهمانی رفتن و مهمانی گرفتن
- ...
 
 


:: موضوعات مرتبط: مسجد صاحب الزمان شهرک ایثار , ,
:: برچسب‌ها: فرهنگ غربی , الگوهای رفتاری , الگوی زندگی , سبک زندگی , شهرک ایثار ,
تاریخ : پنج شنبه 8 خرداد 1393
بازدید : 446
نویسنده : ابراهیم زارع



با حضور مسئولان ارشد استان فارس و شهرستان خرامه، مراسم کلنگ زنی عملیات اجرایی طرح احداث واحد 3300 تنی شرکت سیمان فارس در شهرستان خرامه برگزار شد.

به گزارش صدای خرامه، عملیات انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه از سال 1380 به علت مشکلات محیط زیستی، بحث داغ اکثر محافل استانی و شهرستانی بوده به طوری که این موضوع بارها و بارها در روزنامه ها و خبرگزاری های مختلف منتشر شده است.

این پروژه قرار است در زمینی به مساحت 9717 هکتار در فاصله 12 کیلومتری خرامه با ظرفیت تولید روزانه 3300 تن سیمان و با هزینه ای بالغ بر 500 میلیارد تومان احداث شود.

علی حسین قراچه مدیر عامل شرکت سیمان فارس ضمن اشاره به بحث انتقال و جابجایی کارخانه سیمان فارس به خرامه اظهار داشت: از تمامی مسئولینی که ما را در این امر یاری کردند تشکر می کنم.

وی در ادامه، بنیه مالی را یکی از مهمترین ملزومات پروژه های عظیم اقتصادی عنوان کرد و گفت: اطمینان می دهیم که با تمام بضاعت در خدمت این پروژه باشیم و همه توان خود را برای ورود این صنعت به منطقه خرامه به کار بندیم.

 

احسان خازن سرپرست فرمانداری خرامه با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری، تولید را رکن رکین اقتصاد عنوان کرد و گفت: با تلاش های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همه زیرساخت های لازم برای استقرار سرمایه گذار در این شهرستان آماده شده است.

مرتضی لطفی مدیر عامل شرکت سیمان فارس و خوزستان ضمن ابراز خرسندی از همیاری مسئولان در این پروژه اذعان داشت: زمان مهم است، اگر زمان را به خدمت بگیریم سرنوشت این گونه کارخانه ها هم مشخص خواهد شد.

وی در ادامه تولید 70 میلیون تن سیمان و کسب رتبه اول صادرات در دنیا را افتخاری برای ایران عنوان کرد و اظهار داشت: تنها صنعتی که توانسته پیشرو باشد سیمان است، این امر تحقق پیدا نکرد مگر به دست تلاشگران صنعت کشور.

 

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه گفت: صدای کلنگی که شنیده می شود، همان صدای مرگ بر آمریکاست، صدایی که تمام شیطنت هایی که قرار  بود مردم را به دست بیگانگان وابسته نگه دارد در هم شکست.

وی افزود: امروز یک روز فراموش نشدنی برای مردم خرامه است، آمادگی همه جانبه مردم برای اجرایی شدن این سرمایه گذاری را اعلام نموده و برای همه کسانی که این اثر نیک را بر جا گذاشتند دعا می کنیم.

 

ساسان تاج گردون معاون اشتغال و برنامه ریزی استانداری فارس ضمن اعلام حمایت همه جانبه برای شکل گیری این پروژه، بیان داشت: برای تامین منابع مالی توافق کردیم که در آینده با تعهد شرکت سرمایه گذار، منابع مالی تغییر کاربری شرکت فعلی برای این پروژه صرف شود.

وی ادامه داد: با توجه به محروم ماندن این شهرستان علی رغم نزدیک بودن به مرکز استان امیدواریم با بررسی شرایط، شاهد توسعه این شهرستان باشیم.

 

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی پی گیری تغییر کاربری زمین کارخانه، برق رسانی و مسیر ارتباطی ریلی از مهمترین فعالیت های انجام شده در مورد این پروژه عنوان کرد و گفت: اعتقاد داریم که مهمترین ظرفیت استفاده از سیمان، در جاده ها به جای آسفالت خواهد بود.

داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار امسال گفت: انتظار داریم که این پروژه با مدیریت جهادی آغاز و ادامه یابد و این شرکت با ارائه گزارش سه ماهه مسیر حرکت خود را نشان دهد.

در پایان این برنامه، مراسم کلنگ زنی کارخانه برگزار شد.

 

منبع: وبلاگ کربالیها

 

 



:: موضوعات مرتبط: درباره روستا , ,
:: برچسب‌ها: بناهای تاریخی , کارخانه سیمان , شهرک ایثار ,

این وبلاگ جهت معرفی روستای شهرک ایثار به تمام مردم ایران و در جهت حل مشکلات روستا راه اندازی شده است. امید است که با عنایت حضرت ولی عصر ارواحنافداه و یاری شما دوستان قدمی هرچند کوچک در راه آبادانی آن برداریم.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


RSS

Powered By
loxblog.Com